Back To Top
Ne çöktü?

Ne çöktü?

 - Son Güncelleme: 21.02.2020 Cuma 07:20
- A +

Mesele, Karar’daki “Gül mülakatı”nın spotları arasına “Siyasal İslam tüm dünyada çöktü” ifadesiyle girdi. Ardından, kaçınılmaz olarak tartışmalar geldi.

“Siyasal İslam çöktü” cümlesi etrafındaki tartışmanın evveliyatı var. Zaman gazetesi zemininde Ak Parti’ye karşı ilk itirazların bu söylemle başladığı söylenebilir.

Acaba Refah Partisi’nin içinden AK Parti’nin çıkışı da böyle bir değerlendirme ile ilgili miydi? Yani “Refah siyasal İslamcı bir parti olarak biliniyor, bu yürümedi, yürümezdi, İslam’ı referans almayan bir siyasi hareket başlatılmalı” gibi bir değerlendirme mi vardır Ak Parti’nin çıkışında? “Milli Görüş gömleğini çıkarmak – Kur’an’ı referans almamak” diye medya diline dönüşen söz, bunu mu ifade ediyordu?

Abdullah Gül bu mülakat sırasında da “Din’in siyaset içinde tedavül etmesinin en çok dine zarar verdiğini - vereceğini” ifade etti. Çünkü ona göre “Dinin kadim değerleri yanında siyaset çok farklı tavırlar almayı gerektiren hareketli bir alandır.” 

Ama bu, herhalde dinin siyaset zemininde hiçbir biçimde yer almaması anlamına gelmiyor. 

Gelmiyor, çünkü dinin toplumsal boyutu, onu bir biçimde günün konusu haline getiriyor.

En azından “dindar, muhafazakâr insanların siyaset yapması” din ve siyaset olgusunu iç içe geçiriyor.

Nitekim Ak Parti, evet, Refah’tan farklılaştı ama, dindar – muhafazakar kadroların siyasi hareketi olarak “Din zemini”nde görülmekten, tartışılmaktan kurtulamadı.

Soru şu: Acaba Ak Parti’nin siyasal İslam’la ilgisi neydi?

Bu soru aslında “siyasal islamın farklı tanımları, biçimleri, gerçekleşmeleri olabilir mi?” sorusu ile iç içedir.

Mülakatta sayın Gül’e sorulan soru şudur:

Yıldıray OğurAK Parti tecrübesi dindar insanların, İslami hareketlerin demokrasiyle bir araya gelebileceği tecrübesi İslam dünyasındaki ülkelere ve İslami hareketlere de model olmuştu.

Bu soruya sayın Gül şu cevabı
verdi:

Bu söylediğiniz çok doğru. Benim de en önem verdiğim konulardan biridir. Dindar insanların ve siyasi hareketlerin özgürlükçü olabilmesi olağanüstü önemi haiz bir konu. İslami kimlikli siyasi hareketler demokrat ve özgürlükçü olduklarında, temel insan haklarını evrensel anlamda benimsedikleri ve uyguladıkları takdirde, iktidara geldiklerinde de iyi yönetişimi gerçekleştirmiş olurlar. Bunun örneğini ilk dönemimizde verdik ve dindar insanların devlet yönetimini nasıl rasyonel esaslara göre yönetebildiklerini sergiledik. Bu başarı tüm İslam dünyasına ve hatta İslami hareketlere bir dönem ilham kaynağı oldu. Şimdi Siyasi İslam’ın çöküşü diye çok tartışmalar var.”

Cevap dikkatli okunduğunda sayın Gül’ün “islami kimlikli siyasi hareketler”e temas ettiğini ve bunların “demokrat ve özgürlükçü olmalarına, temel insan haklarını evrensel anlamda benimsemelerine ve uygulamaları”na dikkat çektiği görülüyor. “İlk dönemimizde bunun örneğini verdik, dindar insanların devlet yönetimini nasıl rasyonel esaslara göre yönetebildiklerini sergiledik.” diyor. Üstelik “Bu başarı tüm İslam dünyasına ve hatta İslami hareketlere bir dönem ilham kaynağı oldu.” diyor. Buradaki “ilk dönem” vurgusu önemli. Sonra şerh başlıyor. Cümle şu: “Şimdi Siyasi İslam’ın çöküşü diye çok tartışmalar var.” Oraya Yıldıray’ın sorusu giriyor: Siyasi İslam’ın çöktüğünü mü düşünüyorsunuz?” Gül “Öyle, diyor, tüm dünyada, diyor ve Biz bunu görüp, paradigmadan kopuşu gerçekleştirmiştik, ama sürdürülemedi.” diyor.

Burada herkesin önüne “İlk dönem devam etseydi… bugün yine de siyasal islam’ın çöktüğü tartışılır mıydı?” sorusu gelmez mi? Bu soru “Falanca yerde evet başarısız oldu ama Türkiye bir İslam ülkesi olarak farklı bir tecrübeyi hayata geçiriyor” denemez miydi?

Sayın Gül’ün Türkiye’ye önerdiği yol şu:

“Türkiye’nin özgürlükçü bir yola girmesi gerekir. Salt güvenlikçi yol, sizi tedbir üzerine tedbir almaya mecbur eder. Bu nedenle hukuk ve adalet en önde gelir. Bu ise en kolay düzeltilecek mesele, burada sadece bir irade gerekiyor. İnsan hakları standartlarının uygulamasını yükseltmekten geçiyor bunun yolu. Türkiye gerçeğini ve imajını çok süratli bir şekilde değiştirebilirsiniz.”

“Sadece bir irade gerek” diyor sayın Gül. Böyle bir irade her şeyi yeniden ilk dönemdeki sağlıklı hale getirecekse, o zaman niye “çöküş” söylemini kalıcı hale getirmeli?

Gül’ün “paradigmadan kopuş” dediği şey nedir? Dindar insanlar siyaset yapacak, “islami kimlikli siyasi hareketler” oluşacak, bu kaçınılmaz, öyleyse olmaması gerekeni tartışmak gerekir. Toptan “Şu çöktü, bu çöktü” gibi yargılamalar yapmak yerine.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
OKUR 22 Şubat 2020 12:14
Yazınızda gizlediğiniz GÜL propagandası cümlesi esasen İslamcılığın değil, beyaz türk hastalığının en güzel misali; “İlk dönemimizde bunun örneğini verdik, dindar insanların devlet yönetimini nasıl rasyonel esaslara göre yönetebildiklerini sergiledik.” Oysa Ak Parti ilk döneminde bırakın yönetmeyi her türlü güç odakları tarafından yönetilmeyi kabullenmek zorunda kalınıyordu. Başbakan eşi hastaneye alınmıyor, bizatihi Sayın GÜl' ün hanımının kamunun hiç bir yerinde temsiline izin verilmiyordu. O dönem Müslümanın durumu bayan gülün üniversite kaydı sırasında yaşadıklarının her yerde aynısıydı
Murat Doğrusöz 22 Şubat 2020 11:58
MÜSLÜMANLAR ve İSLAM'A KİNİNİ BOŞALTAN KEMALİST ve CHP'liler.Akp'yi bahane edip Müslümanları ve İslam'ı eleştirip 'Aman bir daha Müslümanlara ve İslam'a Meyletmeyin! demeye getirmişsiniz.Bre Uyanıklar!!! Millet size mi meyledecek!Gezi Hukuksuzluğundan! bahsediyorsunuz.Ülke,Kemalist Hukuk ve Moğultay Hakimleri ile mi Adalet bulacak!Bir Kudüs Gecesi düzenledi diye,20 yıl hapis yiyen Nurettin Şirin'i bilirmisiniz?Faşist Cuntanın Yargı Brifinglerinde,ön koltuğu kapacağım diye birbirini çiğneyen Chp Yargıçları ve zihniyeti mi bu Ülke'ye Adalet getirecek!!!İKTİDARIN HATALARI GANİMETİNİZ OLMAYACAK
Mustafa ALSANCAK 22 Şubat 2020 17:11
6
Muhterem Murat DOĞRUSÖZ BEEFENDİ! Kimse kimsenin dinine imanına karışmak diye bir yetkisi olamaz. Her toplumda haddini aşan ve ileri geri konuşan şu partili ve bu partili olmuş olmaları onların günahlarını affettirmez.Eğer bazı meczuplar insanların ibadetine ve inanış biçimine laf edecek olurlarsa buna adilik denir.Geçmişteki hataları deşmek de bize bir şey kazandırmaz.Hele Ulusumuzun zor günler yaşadığı bu sıralarda daha birlik ve beraberlik içinde olmamız gerektirmektedir.Şubat sonunda Sayın C. Başkanının SURİYE tanıdığı mühlet bitince milleti topyekun savaşa mı sokacaklar SURİYE’ye karşı?
Murat Doğrusöz 22 Şubat 2020 18:20
0
Mustafa Alsancak Bey;Sadece geçmişi konuşup,biryerlere varılamayacağını,çok ihtiyaç duyduğumuz BİRLİK ve BERABERLİĞE katkısı da olmayacağı bilincindeyim.Ama birlik,beraberlik samimiyetle tesis edilir,tek kanatlı kuş uçamaz.Yukardaki sözleriniz çerçevesinde,Geçmişte o adilikleri yapanlar ve destek olanların,EĞER SAMİMİYSELER!Pişmanlıklarını belirtip,muhataplarından özür dilemeleri gerektiği inancındayım.Kurumsal yapıları bağlayan bu durum tabii ki bireysel olarak çözülemez.Yine de GERÇEK ŞU Kİ,Kavgayla,baskıyla birbirimizi yok edemez,bir yere varamayız.Geç olmadan,aklımızı başımıza toplamalıyız
Murat Doğrusöz 22 Şubat 2020 09:37
BU NE İNSAFSIZLIK;İktidar yanlışlarını bahane ederek Millet'e,Yazar dahil tüm Müslümanlara ve İSLAM'a kininizi boşaltmış,hak etmediği eleştiriler getirmişsiniz.Bre şebelekler,İktidar çoğunlukta Müslüman görüntülü olanlardan müteşekkil olsa da,Müslümanların temsilcisi,İslami Yönetim olarak gösterilemez.Akp ve R.T.E. 'AKP DİN EKSENLİ PARTİ DEĞİLDİR' diye defalarca söylemişlerdir.Kaldı ki,İslamcı!!! Partiyiz deseler ne yazar.Laikliğin değiştirilemez Kanun,Medeni Huk.İsviçre'den,Ceza Huk.İtalya'dan,Diğer Hukukların tamamının Batı'dan alındığı bir Rejimde hangi İslami Yönetim'den bahsedilebilinir
KARAR OKURU 22 Şubat 2020 16:19
5
MD yine birkaç gün ara verdiği saldırılarına yeniden start vermişe benziyor. En çok Güvendiğiniz Gül Çankaya köşkünde önüne gelen kanunları dakikasında imzalayıp AKP Noterliği icra ediyordu. Müsaade edin de adam belki de siyasal İslam’ın memleketleri kaosa götürmekte olduğunu düşünmüş olamaz mı? Haklısın Hayrünisa Gül’ün Dil Tarih Coğrafya fakültesine kaydını yaptıramamış olması tasvip edilecek bir davranış değildi. Demek ki devir o zamanlar bu şeklinde yürüyordu.Şimdi ise her şey o kadar ilerlemiş (!) olmalı ki BAZI TÜRBANLI DOKTORLAR ERKEK HASTALARA BAKMAKTAN İMTİNA EDİYORLRMIŞ DİYE KONUŞULU
Murat Doğrusöz 22 Şubat 2020 17:18
0
16.19;Zannım MA rumuzlu arkadaşsın.Yanlış bilgiler verdiğimi,saldırgan olduğumu söylemene rağmen,yazdıklarımın özüne cevap vermeden,demagojik cevaplarla beni takip ediyorsun.Sayende ben,ben diye diye egoizmim! zirve yaptı.Lütfen ya yazdıklarıma yalandır,yanlıştır diye yaz,cevabını vereyim,yada peşimi bırak,burayı aşık atışmasına çevirmeyelim.Son olarak(bir daha bireysel cevap vermeyeceğim) asabi biri olsam da,asabiliğimden çok çektiğimi bilsem de,kavganın yararına inanmam.Ama İktidar bahanesiyle,İnancıma saldırılıyorsa,o zaman fren tutmaz.
KARAR OKURU 22 Şubat 2020 08:53
"Siyasal islam" islamin kendisi değil islamin siyasi maksatlarla araçsallaştirılması idi. Kemalist ulusalcı sekuler ideolojik devlet yüz yıllık cinayetlerinden halk nezdinde islamcı olduğu zannedilen figürler sayesinde aklandı ve kendisini temize çikardı... Osmanlinin çöküşündede en büyük pay sahibi olan ittiha ve terakki firkası islamciliğı islamcı figürle çökertti...Sağ ve sol ulusalcilar ak,bu toprakların esas unsurları kırlı..
Abdullah 22 Şubat 2020 07:49
Ülkenin adalete inanmış eğitimle insanlara ve Türkiye’nin de adalet üzerine inşa edişmiş sisteme, adaletten ayrıldığında onları hizaya sokacak zalimin başına balyoz gibi inecek yargıçlara ihtiyaç var. Ülkemizde pirim yapan hep vatan millet edebiyatı ve bu sözde vatancılar olmuştur. Bu tür adamlar dindar görünümlü cahil yöneticileri kullanmış bunun en çok zararını da gerçek solcularla hakiki dindar insanlar görmüştür.
KARAR OKURU 22 Şubat 2020 00:22
TÜM İNSANLIĞIN KURTULUŞU HEM BU DÜNYADA, HEMDE AHİRETTE YALNIZCA İSLAMDADIR...VE İSLAM TEKTİR..TÜM İNSANLIĞIN KURTULUŞU İÇİN HEP BİRLİKTE DUA EDELİM..
A.Karataş 21 Şubat 2020 23:03
Çöken ve Çökmeyecek Olan: İslam çökmez, İnsanlığa her an yeniden seslenir. Alemlerin Rabbinin buyruklarıdır O, Onun için bunalan , yönünü kaybeden, anlamsızlığı düşen insanların sığınağıdır, yegane çaresinir. Onun için çökmez,çökemez. Onun ihtişamı bu kelime ile aynı cümlede bir araya gelemez. Peki çöken nedir? Onu haklıyla temsil edemeyenlerin siyaseti çöker. Onun ilkelerinden, istişareden,hakkaniyetten uzak siyaset yapanların politakaları çöker. Cesurca siyaset yapamayan, korkak, ürkek, menfaatçi adamlar çöker. Çöksünler, yıkılıp gitsinler ki yeni nesil bir genç siyasetçi kuşağı gelsin.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 21:33
Malesef bu konuşmaların hepsinin içi boş!!!! Yazar dahil yorumcuların da bir çoğu bir zamanlar, şimdi eleştirdiklerini ölümüne savunuyorlardı... Hiç inandırıcı değilsiniz maalesef....
KARAR OKURU 22 Şubat 2020 15:42
0
Senin gibi körü körüne inanmıyoruzda ondandır.yolun başında haktan, adaletten,işsizlikten fakirlikten,mağduriyetten bahsediyordu.daha fazlasını şuanda yaşıyoruz. görmeyen göz,duymayan kulak,hissetmeyen kalp olmayınca aynı noktada dolanırsın.
İbrahim kahraman 21 Şubat 2020 17:30
Din kendi alanı olan ahlaklı iyi insan hedefini geri plana atıp güç ve imkan elde etmeye verilince iş böyle oluyor.hele elde edilen güç ve imkan yine dinin emrettiği adaletinde görmezden gelince maalesef işler dinin kendisine zarar,dindarada çekilemez yükler veriyor...bu zaafların olmadığı yönetim ve yöneticilerine buluruz,inşallah...
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 20:52
0
İnşallah.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 17:29
Sayın Gül genel bir tabir olarak herkesin anladığı dilden söylemiş.Aslında niyeti dinin siyasete alet edilmesi ve bunu yapanların çöktüğünü ve ahlaksızlaştığını söylemek istemiş olabilir. Nitekim; evangelistleri kullanan trump ın politikaları bütün dünyayı tehdit etmiyor mu? İsrail in bütün günahları Allahın zamanında hak din olarak gönderdiği museviliğe mal edilmiyor mu? Yani onların yapıyor olmadı İslamın aynı muameleyi maruz kalmasını meşru mu yapıyor? Allah hepsine bunun hesabını sormayacak mı?Allahın dinine zarar verenin ebedi mekanı cehennem değil mi?
erkan 21 Şubat 2020 17:28
islam onune ve arkasına bir ek kabul etmez,siyasal islam diye bir kavram anlamsızdir.taliban afganistanda amerika gibi bir super gucu ateskese zorluyor ise ve nato dahil tum emperyalist ulkelere karsı basarılı bir mucadele veriyor ise bu onların gercek islama uygun hareket etmeleri sebebi iledir. sahte demokrasi dinine gore hareket eden toplumlar asla emperyalistlerin somurusunden kurtulamaz ve zillet icerisinde yasmaya devam ederler.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 20:51
0
Afganistanı ne hale getirdikleri de malum. Sloganlarla ideolojik yaklaşımlarla iş yürümez.
Okur 22 Şubat 2020 06:20
1
Ne başarısından bahsediyorsunuz siz? Ülke yıllardır kanıyor. Bilir misiniz ki Afganistan zamanında zengin olmasa da halkın barış içinde huzurlu yaşadığı bir ülkeydi! Çocukları okula gider, doktor, mühendis, öğretmen yetişirlerdi. Şimdi okumuş yazmışların önemli bir kısmı çil yavrusu gibi dünyaya yayılmış. Halkın önemli bir bölümü patlamalarda el kol bacak kaybetmiş, çocuklar da. Sağlık hizmetleri aksıyor- sırf fakirlikten değil; Dini pek bütünler bir yandan kadınların erkek doktorlar tarafından tedavi edilmesini istemezken, öte yandan eğitimlerini de önlediğinden...
Abdullah 22 Şubat 2020 07:35
1
Taliban müslümanların başına gelen en büyük beladır. Afganistan’ın Deaş versiyonudur. Bilgisayar bilen müslüman gençleri öldürüyorlar. Taliban siyonizmin ajanlarıdır. Onları tanımadan ezbere konuşmayın
Murat Doğrusöz 22 Şubat 2020 12:49
0
erkan;Tabii ki fikrinde serbestsin,ama Taliban İslam'a uygun hareket ediyor,senin fikrin olmaktan ileri gitmez.Karşı çıkılacak birçok neden var da,sadece bir tanesi.Taliban Afganistan'da,Hindular için de çok önemli Buda Heykellerini patlayıcılarla imha etti.Bunun üzerine Hindular Hindistanda Kuran yaktılar,yırttılar.Alevlenen Müslüman-Hindu çatışmasında yüzlerce Müslüman öldürüldü.Bu yobazlığı,İslamın neresine oturtuyorsun?
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 17:21
Siyasal İslamcıların geldiği nokta ülkücü katillerini büyükelçi yapmak!.. yakında öcalan kardeşlere de görev verilirse kimse şaşırmasın! Buna itiraz etmeyi düşünen varsa seçim öncesi trt röportajlarını ve okunan mektupları aptal gibi unuttuğunu söylemisin! Herşeyi olduğu gibi Mukaddes dinimizi de kendi çıkarları için kullanmaktan utanmayan güya islamcıların dışında kimse bu ülkede bunu yapmazdı, yapamazdı! Bunlar yapabiliyorsa iplerin kimin elinde olduğunu ancak düşünmeyi becerebilenler tahmin edebilir!
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 17:19
Yerli milli soytarı var birazda din sosu koyduk icine . ister misiniz ? Soyratılık sorun degil yerli milli olsun alnı secdeye degsin yeter bize. E yetmiyor mu simdi ? Yetiyordu. Aradıgımız özelliklker bunlardı. Cahil olsun istiyorduk. okumusun ferasetinden korkuyorduk. E al sana alasını getirdik koyduk basımıza yetmiyor mu ?
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 16:51
Siyasal İslam dünyada çöktü ifadesi son derece YANLIŞ. Çöken sadece İslam'ın gerçekliğinden ve yüceliğinden zekaları mahrum veya kıt müslüman görünen insanlardır. İslamiyet, her çağ da toplumsal yaşamı A'dan Z'ye, doğumdan ölüme kadar emir ve yasaklarıyla düzenleyen mükemmel bir beşer üstü bir nizam ve Allah'ın yer yüzündeki tüm insanlara bir lütfu, iki cihan da bir SAADET kaynağıdır.
Okur 22 Şubat 2020 06:33
0
Yok, nükleer santral mı kullanılacak, yoksa yenilenilebilir enerji kaynağı mı, bu Kuran´da yok. Rusya´dan S400 mü almalı, ABD ´den Patriot mu, bu da Kuran´da yok. Ücretleri de Allah emretmiyor. Toplu sözleşmelerde hükümet sözcüleri, ya da işverenlerle işçi sendikaları karşı karşıya oturup pazarlık ediyor. … Ancak Allah akıl vermiş, dünyevi işleri yürütürken kullanalım diye. O aklı iyi mi kullandık, kötü mü kullandık, o da ahirette kararlaştırılacak. Hülasa, kimse Allah adına kanun koyup yönetemez. İnanmak için de hükümete ihtiyaç yok.
okur 21 Şubat 2020 16:06
önce adalet çöktü, sonra çöktü de çökdü........ adalet mülkün temelidir
Abdullah 21 Şubat 2020 15:29
Allah aşkına Siyasi islam nasıl çökmüş olabilir bu akıllıca bir durum değil çünkü hukukumuzda islam yok, ekonomimizde islam yok tv ekranlarımızın durumu ortada nasıl oluyor da siyasi islam çöktü diyoruz.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 17:21
0
İslamı siyasete alet eden ahlaksızlık çöktü diyelim ozaman!
Mustafa Demirdöven 21 Şubat 2020 14:15
İŞTE SANA SİYASAL İSLAM . Cidde-Hollanda Bankası Konte No 86473-4936-8-3-1969-München Commerzbank A.G-Jurnalist Mehmet Şevket Eygi 350.000 USD
yurdumun insanı 21 Şubat 2020 15:28
1
"EY APTAL OĞULLARI" (IŞİD) örgütünün Haseke kenti komutanlarından Tunus asıllı Ebu Fatıma el Tunusi'nin, geçen ay örgüt kasasından 6 milyon dolarla birlikte kaçarken arkasında bir mektup bıraktığı öne sürüldü. İddiaya göre El Tunusi mektubunda örgüt yöneticilerine hitaben, "Ne İslam Devleti, ne hilafeti? Ey aptal oğulları!" ifadelerini kullandı. IŞİD yöneticilerinin, kendisine yakın 6 militanla birlikte Suriye'den Türkiye'ye kaçtığı iddia edilen El Tunusi'nin yakalanması için operasyon başlattığı belirtilmişti.(2015) Heee heh heee!
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 13:36
Siyasal İslam çökmedi,siyasal İslamı temsil ediyor gibi görünenler çöktü.
E.K 21 Şubat 2020 13:23
Sn yazar Abdullah Gul u referans alarak Islami siyasi hareketlerin devamini dilemekte...Neyin cokup neyin ayakta kaldigi elbette tartisilabilir..Ancak toplumun cok buyuk bir kismi sn Gul un ne dusundugunu, ne soyleyecegini veya soyledigini gercekten merak etmiyor. Etmiyoruz...Dolayisiyla sozlerinin pek kiymet-i harbiyeside yok...Din odakli siyasi hareketler olabilir..Akp de oldugu gibi..Ancak simdiye kadar hic bir ulkede ve hic bir zaman parlak bir basari gosterememis olan din odakli siyasi hareketlerden medet ummak, gercekci degil...
musto 21 Şubat 2020 13:11
60,yıllar Kayseri de talebe iken,ramazanda tek bir lokanta açık olur oda camlarına perde çekerek hizmet verirdi.Ramazan bitene kadar Allahın günü lokantanın camları kırılırdı.Allahın bir kulu karşı çıkmazdı turist,hasta veya mazereti olan nasıl beslenecek.Solcu öğretmenler sinemada toplantı yapacaklar,yatsı namazında Cami i kebire,molotof atılır,kim atacak,kominist öğretmenler attı gidip yakalım.Alemdar sineması 300 yakın öğretmenle birlikte yakıldı.Ufak yaralanmalar neticesi kurtuldular.Madımak faciasının daha büyüğü o dönem yaşanacaktı.Kızım 97 yılında Boğaziçine girdi ibadetini de yaptı.
Muhtefi. 21 Şubat 2020 16:11
3
Eevvala DURUST ol yeter..laf salatasına.gerek yok..Sevgili Peygamberimiz.Medineye Hicret ederken Dusmanlari,Musriklerin mallari.ondaydi..Hz Aliyi vekil tayin etti.ver o.Emanetleri.onlara..hic.mi ibret almiyoruz. Etrafimizda kac.kisiye guvenebiliriz.Fakir.dahil..ilk.once Ahlak.duzelecek.Ahlak.birakin...Dinci Maskeleri..Ama Uyanik.olmamiz.lazim.Dini kullanaara karsi.suc.bizde.!.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 12:59
islamcılarda diğerleride devlet yönetiminn başına her kim hangi idoloji başa geçse yalan söylüyor. Türkiyedeki siyasetinde devletin yasaları joker biçiminde portatif yapı taşlarına benziyor, yasalar sağlam bir temel gibi yerinde duramıyor. yasalar birilerinin hizmetine göre sürekli yönlendirirliyor. Anayasanın tekler üzerinden kulurlamısından dolayı ülkedeki başka millet halklar ve inançlar hak talebinde bulunduklarında yasalar Önünde tererüst olarak yargılanmakta, türkiyede asıl sorun herkesi kucaklayan bir anayasa herkesin özgürce inanıp düşünüp dilinde eğitim hakkının olması.
Ali Karadayı 21 Şubat 2020 12:50
MÜSLÜMANLIK ADINA MİLLET OCAĞINA İNCİR AĞACACI DİKDİNİZ LÜTFEN BİRAZ ARA VERİN İÇİMİZ DIŞIMIZA ÇIKTI YETER KARDEŞİM NE DİNSİZLİĞİMİZ KALDI NE İMANSIZLIĞIMIZ KALDI MELİH GÖKÇEK FETÖCÜLÜK YAPTI EMİN ÇÖLAŞAN FETÖCÜLÜKTEN HAPİS YATACAK ÇOCUKLARIN ÜNİVERSİTE SORULARINI ÇALAN ALİ DEMİR SERBES GEZİYOR OSMAN KAVALA HAPİSDE YATIYOR ALLAH AŞKINA SİZDEN RİCA EDİYORUM BİZ HEPİMİZ MÜSLÜMANIZ LÜTFEN BİR ARA VERİN.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 12:47
Etrafta gerçekten dindar birileri varsa, bunların akp'nin kurduğu ahlaksız düzenden memnun olması mümkün değil. Ahlaktan arınmış, dinle ilişkisi salt şekil ve gösterişten ibaret, her türlü haramı kendisine hak gören, kamu malını har vuru harman savuran, ceberrut, hak hukuk tanımayan bir anlayışın dindarlıkla bir ilgisi olabilir mi. Varsa o nasıl bir dindir öyle Allah hepimizi o dinden korusun.
Mehmet 21 Şubat 2020 12:40
72 yaşındayım Müslümanım yaptığım hataların günahların hesabını size mi vereceğim yoksa Alah a mı vereceğim . Yeter ya hep aynı adamlar üzerimize çok geldiniz Fetönün bana yaptığı eziyetleri buraya yazsam anlatsam vallahi buraya sığmaz Anlatsam ağlarsınız YETER KARDEŞİM YETER BİRAZ UTANIN Yeter arkadaşım ben Müslümanım hesabınıda Allah a vereceğim bizi bu yaştan sonra dinden çıkarmayın..
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 12:28
Islam, kemalizm ve ulkuculuk, demokrasi, hukukun ustunlugu, adalet, katilimci toplum, insan haklari, diyalog, baris gibi kavramlar ile birlikte yurumezler. Fetih- isgal- cizye -ganimet- militarizm- mezhep-reisler - ebedi sefler- destanlar...vazgecilmez dogmalaridir. Enflasyon, issizlik, cevre katliami, saglik, egitim, sanat, humanizm, tolerans, adaletin tesisi gibi kavramlar bu antidemokratik olusumlar icin, onemsiz bir detaydir... Asgari ucretliler, kultursuzler bu yapilari en cok destekleyenlerdir. Musluman ulkelerden Batiya goc etmek isteyen milyonlarca insan bu vahim durumun net delilidir.
karar okuru 21 Şubat 2020 12:18
Abdullah Gülü aklamak için yazılmış bir yazı.yazar belki kendi de inanmıyordur yazdıklarına. Özgürlük nedir? yazar ve gül polis araçlarının ambulansların yakılmasını özgürlük olarak mı görüyor.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 11:45
"Şeytandan Allah'a sığındığım gibi, siyasetten de Allah'a sığınırım" Bediuzaman
KARAR OKURUMürsel 21 Şubat 2020 16:56
0
11 45 Bu genel bir prensip.İşimize geldiği gibi algılamayalım.Bilelim ki bu düstur çok özgün ve benzersiz bir tavır.İttihad Terakki'de ilk dönemde rehberlik yapan, Abdulhamid'e çıkış yolu gösteren,1922/1950 de aslanlık yapan, Menderes'e zemin hazırlayıp yönlendirmeye çalışan zata papağan gibi yaklaşmayın.!!
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 17:08
1
birakin su meczubu
Kartal Vakur 21 Şubat 2020 11:25
Çöken sadece Siyasal İslam değil; Ahlak çöktü, Adalet çöktü, Güven çöktü, İyilik çöktü. Bu çöküşün tek sorumlusu Libarel Demokrot anlayıştan, Siyasal İslamcılığa dönüşen AKP ve onu bütün yanlışlarına rağmen destekleyenlerdir. Tarih onları affetmeyecek. Dünyayı Ahiretlerine tercih ettiler. Kendileri bilir,
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 11:17
darısı inşallah islamın başına...
Taşgetiren Okuru 22 Şubat 2020 03:02
4
Ne diyorsun kardeşim sen! Tevbe estağfirullah...
Muhtefî. 21 Şubat 2020 10:53
:)))..cikar dunyasi ah..müşteriye göre Tezgahta satışlar..sonra çöktü, bitti,uçtu.
iyildiz 21 Şubat 2020 10:52
MİLLİ GÖRÜŞ siyasal islam-CI bir hareket değildir... Adı üstünde; MİLLİ bir GÖRÜŞtür... İSLAM'ı çeşitli kategorilere ayırarak yok etmek siyonistlerin işidir... İSLAM hayatın bütün alanlarını kapsadığı gibi siyaseti de kapsar... AKP ise; ne MİLLİ GÖRÜŞÇÜ, ne de SİYASAL İSLAM-CI dır... Takiyyeci, zamana, zemine göre günlük işleyen bir Batı taklitçisidir... Kurucularının -A.GÜL dahil- MİLLİ GÖRÜŞ içinden gelmeleri bu taklitçilik durumlarını değiştirmez...
Muhtefi. 21 Şubat 2020 13:23
2
Milli Gorus..ci,cu.. Nasil degildi hemde ILIKLERINE KADAR..Uzaydami yaşıyoruz.:)))...Siyasalci Islamdi.bal gibi..onunla yatip,onunla kalktilar..simdilerde biraz uyanir gibi sadece gıbıler ama..ISLAM ci,cu.eklere ihtiyac yoktur. Islama tabi olursun,olurum Hayat.dibacen bu olur..iste,evde, komsulukta,hastanede, postanede, Savasta,Barista Turk Milletine ve Insanliga hizmet edersin/riz,..sonra .Kabirde Check-up var neyi,niçin yaptın diye..vesselam.
Muhtefi. 21 Şubat 2020 10:51
Zaten yoktu..:))..
Siyasal islam, bireyci islâm, cemaatci islam velhasıl ne olursa olsun bunlar Islamin farkli yorumlaridir, kendisi değildir. Müslüman dünyasının islamı doğru anlamadığı uzunca bir süreden beri yanlış anladığı ve uyguladığı tecrübelerle sabit oluyor. Bunlardan ders çıkarıp Kuranı ve hadisleri (dini) doğru anlamadigimizi ve nerelerde hata yaptigimizi görmemiz lazim. Islamin yönetim alanında uygulanmasi diyebileceğimiz siyasal Islâmin çökmesi demek islamin yönetimle ilgili hükümlerini yanlış anladigimiz anlamina gelir.Bu konuda uzun araştırma ve tartismalara ihtiyaç vardir. Bunu görmemiz gerekiyor
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 16:25
1
1400 sene gecmis.... islam dunyasi islami dogru anlamamis !! Dogrusu nasil ? hangisi ? Kac sene daha dogruyu bulmak icin beklemek gerekli ?
KARAR OKURU Demkr hukukçu 21 Şubat 2020 20:41
0
Doğru dürüst bir tartışma yapılacak özgür ve demokratik bir akademik entelektüel ortam olsa birkaç yıl içinde doğru yol bulunur. Çünkü aklın yolu birdir. Yeter ki iyi niyetli olalım ve bilimsel ve objektif bir metod izleyelim. Müslüman dünyasının eksiği burada. Bilimi ve bilimsel metodu bıraktık; aklı bir tarafa atıp bağnazlığa saptik. Bu durumda nasıl bulalım doğru yolu ve doğru Islami? Onun için Selçuklulardan sonra ilim Batıya geçti ilerleyen onlar, gerileyen de biz olduk. İslâm ilim tahsilini emreder, engellemez. Engelleyen bir zihniyet nasıl islami doğru anlamış olur?
HACI MURAT 21 Şubat 2020 10:43
Sayın Gül ve onun gibi düşünen muhalifler sürekli ilk dönem güzellemesi yapıyorlar.Halbuki ilk dönem,e-muhtıra,kapatma davası,367 krizi ve yasaklarla geçti.Asıl iyileştirmeler beğenilmeyen son 10 yılda gerçekleşti.Örneğin azınlık vakıf mallarının iadesi,kılık kıyatafette özgürlük,katsayı engelinin kalkması, 12 yaşından küçüklere Kur'an yasağının kalkması,MGK'nun yapısının değişmesi, Genelkurmayın Milli Savunma Bakanlığına bağlanması,daha da önemlisi tüm kamu kurumlarından Fetö'nün ayıklanması.Her konuda 2002'den daha iyi seviyedeyiz, çöken bir şey yok.
MAASAİMARALIHİPOPOTAM 21 Şubat 2020 11:22
3
Bunların yanında: AB ve ABD ile ilişkilerin kopma noktasına gelmesi. Yıllarca 1,5 TL seviyelerinde kalan doların ekonomi Yiğit Bulut'a teslim edildikten sonra 6'ının üzerine fırlaması. Yargının tamamen emir kulu olması ve güvenin kalmaması. Dokunsan iç savaş çıkabilecek gergin toplumsal ortam. Bunların sonucunda uluslararası sermayenin ülkeden kaçması. Yerli sermayenin ülkeden kaçması. Eğitimli beyinlerin ülkeden kaçması. Sermaye kaçtığı için işsizliğin patlaması. (Gerçek) enflasyonun patlaması. Piyasaların durması. Devlet harcamalarının opaklaşması. Kamu parası ile israf. Yoksulluk yayılırken
MAASAİMARALIHİPOPOTAM 21 Şubat 2020 11:27
2
Belediyelerin haklarının elinden alınması, ademimerkeziyeçilikten merkeziyetçiliğe dönüş. Medyanın emir kuluna dönmüşmesi. Serbest tartışma ortamının kalmaması. Meclis'in işlevsizleşmesi. Korku ortamı. Bu yüzden ortak aklın çalıştırılmaması, bütün kararların tek kişi tarafından alınması. Tek kişinin kaçınılmaz olarak yaptığı hataların bedelini bütün toplumun ödemesi. Mesala Suriye'de yapılan hataların sonucu ülkeye 4 milyon göçmen gelmesi. Şehitler.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 11:31
4
Hacı Murat Kardeşim,şüphesiz Haşa,İslamın çökmesi söz konusu olamaz.Fakat mevcut iktidarın haksızlıklarını,adaletsizliklerini,yanlışlarını görmezden gelemeyiz.Hiç bir Müslüman,bizim haksızlıklarımız,yanlışlarımız iyidir!!!deme hakkı yoktur.Ama konumuz Iktidarın yanlışları değil.Bir zamanlar Müslümanların temsilcisi!konumunda olup,bugün Chp ile flört için 'siyasi Islam bitmiştir!!!safsatası ortaya atan GEZİCİ'yi cevaplamak
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 12:17
1
Esmiş yine Hacı herşeyi elinin tersiyle iterek.
Zekeriya kayhan 21 Şubat 2020 10:37
Dış siyasette siyasal İslam çöktü sözü hegoman güçlere biat olarak algilanmaz mi yani Mursi senin inanç refleksleri den surulsun sisi ye yer aç Kudüs uyduruk tepki konusu haline gelsin yahu niye yaşıyorsunuz Allah'ın sınavından gecemedikten sonra onlardan korkmayın benden korkun diyen Allahiniz yok mu sizin ha bu mesajımda yayinlamiyacaksiniz biliyorum karar ileri demokrasiyi savunuyoruz(!)
Mustafa BOZDEMİR 21 Şubat 2020 10:34
“İlk dönem devam etseydi… bugün yine de siyasal islam’ın çöktüğü tartışılır mıydı?” sorusu gelmez mi? Abdullah Gül “İlk dönem devam etseydi… '' diyerek kerameti kendine mal ediyor,kendisinden sonrakilerin sözüm ona beceriksizliğini söylüyor.Kendisinin CHP gibi millet düşmanlarından medet umarak neler becerdiğini bu millet görüyor.
karar 21 Şubat 2020 12:47
2
akp nin kuruluşu,niyetibozuk,internet bununla ilgili haberlerle dolu,ilkide bozuk sonuda.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 16:28
0
Abdullah Gül, “kerameti kendinden” görmemiş. “Yola çıktığımızda taahhüt ettiğimiz gibi icraat yaptık, ama sonradan bu yoldan sapıldı” demiş. Kendisine pay çıkarmamış. Her şey iyi gidiyor olsaydı neden ayrılacaktı ki? O zaman ekonomi de daha iyiydi, toplumsal ayrışma bu kadar değildi, siyasetin dili bu seviyeye düşmemişti... Üstelik sadece o ayrılmadı. Yola birlikte çıkanların çoğu yok artık...
Takipci 21 Şubat 2020 10:33
Sn A. Gul ozetle diyor ki: (kafir) Bati'yi taklit edelim...
cemal özkaya 21 Şubat 2020 09:52
%60-70 tam mütedeyyin olmadan din adına siyaset yapan parti başa geçmesin. dini kendi taraftarlarına has göstermekle din aleyhtarlığı uyandıran parti dine zarar verir. kendi partisine oy veren münafıkları öven vermeyenleri çok ağır ithamlarla hakarete varır şekilde suçlayanların yüzünden bu millet az çekmedi. haklarını haram edenler sizinle ahirette görüşürüz diyenler. bu haller başa gelmeden siyasetin nasıl olması gerektiğini anlatıp zamanında başına olmadık işler gelen garipleride hatırlamak lazım.
Okur 21 Şubat 2020 09:51
Yıllardır hatta yüzyıllardır "böl yönet" şekilde yönetilen, üstüne siyasi açlıkların, ekonomik açlıkların oluştuğu bir yerde; Devletin her gelenle biçimlendiği ve elde edilmeye çalışıldığı bir yerde; Hukuk, ahlak ve eşitlik nasıl bulunabilir? Bir irade deniyor. İç ve Dış güçleri, nefsi hiç hesaba katmıyoruz. Biz çok "iyi niyet" hüsranı gördük... Sanıyorum ömrümüz hatta bizden sonrakilerin de ömrü böyle tükenecek... "Dedem derdi ki buraya yol gelecekmiş!!!" hikayeye devam...
Haydar Ercan 21 Şubat 2020 09:49
Gelmiş geçmiş veya güncel siyasal islam iddaalı oluşumlardan demokrasi özünü , şeffaflığını koruyarak başarıya ulaşmış bir tek örnek varmadır? Bu kapsama ASR ı Saadet denen dönemde dahil. Hayali faraziyelerle toplumları yanıltmanın vebalini sayın Taşgetiren düşünüyormu? Kendi hayat sürecini gözden geçirmesi bile bu sorunun sağlıklı yanıtı için yeterli sanırım. Günlük endişelerden uzak biraz tefekkür lütfen.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 09:15
Halkın adalete ve bağımsız yargıya olan inancı çöktü
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 09:10
İslam çökmedi, Kuran orda duruyor... Çöken İslamcı Siyasetçiler. Siyasi İslam diye tutturdular, her işlerine dini perde yaptılar, saygınlığına gölge düşürdüler. Azıcık saygı gösteren var idiyse de o da kalmadı. İslamdan ahlakı alıp şekil dini yaptılar, örtü dini yaptılar. Kazanacakları metaya malzememe yaptılar. Adları muhafazakar ama dinden başka her şeyi muhafaza ettiler. (Kendisine saygısı ve aklı olan önce bu muhafazakar adından kurtulur. Temiz bir sayfa açar ve temiz olduğunu ispat eder, gösterir.) Başkaları istese bunların yaptığını başaramazdı!
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 09:09
Vaktiyle Ak parti ve Cemaat entegrasyonunun sonuçları İslami mefkuremiz açısından çok incitici oldu, dal, budak kalmadı, her şey türab oldu. İnançlarını ve umutlarını kaybeden milyonlar ışık arıyor ve her şeye rağmen iktidar sahipleri düşünüp, taşınıp toplumsal mutabakatı sağlayıp, huzur vadedebilirler. Yoksa kurbağının gözü patladı mı?
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 09:03
Hırsızın hiç mi kabahati yok ey Avrupa'nın istediği İslamla siyaset yapmak isteyen GÜL ve avanesi. "Sen onların dinine girmedikçe onlar senden razı olmazlar" buyuruyor Allahu taala. Tayyip onların dinine girmedi, onu çizdiler. Milleti ahmak yerine koymayın. Bu millet sizi belledi. Kandıramazsınız artık. Ancak Kılıçdaroğlunun kayığında kürekçi olursunuz.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 11:53
0
Aslında örnek konusunda haklısınız. Çevredekiler, ev sahibini, “kapıyı bacayı açık bırakıp gitmişsin” diye suçlayınca hırsız haklı çıkmış gibi oluyor. Çoğu kez çaldığını da saklıyor, deliller karatılıyor, hırsız cezasız kalıyor. Ev sahibinin zaten canı yanmış, bir de onu suçlamak olur mu...
karar 21 Şubat 2020 12:42
16
Allah ın kesin ve doğru emirleri ile tepeden tırnağa yanlışlara batmış rte yi nasıl yanyana getiriyorsunuz.böyle yapınca olumsuz oy vermeye elimiz varmıyor ama gönlümüz yanlış olanı biliyor.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 08:47
Ne çöktü? Siyasal İslam çöktü bütün manevi değerler ve insanlıktan altında kaldı neden avrupa da yetişmiş ve İslami kültürle yoğrulmuş yeneroğluna kulak vermiyorsunuz neden gergerlioğlunun çırpınışlarına kulaklar tıkalı bir Kürtçü parti hdp kadar demokrat ve özgürlükçü olabilselerdi .cihangir islamın meclisteki haykırışları na kulak verselerdi Erbakan hocanın gömleğini çıkardılar iktidar oldular ve geldikleri yer zulüm haksızlık gözyaşları ve intiharların geldiği yer yinede anlamazlarmı .
karar okuru 21 Şubat 2020 08:37
Sayın Taşgetiren, lütfen islamı siyaset ile yan yana getirmeyiniz. Zira İslam'ın dinamikleri ayrıdır. Siyasetin dinamikleri ayrı. Birleştirmeye kalkınca, ılımlı islam, siyasi islam gibi onlarca tür çıkıyor. Dua ile uçak mı üretilir. Veya araba üreten cennete mi gider.
Aliii 21 Şubat 2020 08:20
Siyasal islam çökmüş olabilir belki ama islam siyasallaştı bu kesin.
Murat Doğrusöz 21 Şubat 2020 07:50
Türkiye'deki malum,İslam Alerjisi olanlar;A.Gül'ün Siyasal İslam Bitti! demecinden dolayı zafer! sarhoşu olmuşlar.Maalesef,Müslümanlar iktidarlarının son 10 yılında kötü bir görüntü verdiler.Ama bunu İslami Siyaset bitti diye görmek büyük yanılgıdır.Özünden kopmadıkça her Müslüman, İnancına uygun olarak yaşamasının,İnancına uygun siyaset yapmaktan geçtiğini bilir.En az yarım yüzyıl üzerinden silindir gibi geçilmiş Müslümanların,kendilerini toparlayıp,mensuplarını yetiştirme,sistemlerini kurma ve BİRLİK sıkıntıları yaşasalar da,SİYASİ İSLAM TÜRKİYE'de BİR REALİTEDİR
Murat Doğrusöz 21 Şubat 2020 06:56
Anlayana,Fıkralar Çok Şey Anlatır! Rizikosuz,tatlı su politikası yapıp yüksek mevkiler kapmış bir politikacı basın toplantısı düzenlemiş.Amacı geçmişte Millet'e,davasına ve kendisine büyük zulümler yapmış karşı partiye şirin mesajlar verip,BAŞKANLIK KAPMAKmış.Basın toplantısının bir bölümünde büyük bir kabahat işlemiş.Kabahatin farkına varan Basın Danışmanı Yine Bir Gülnihal Islığı ile kabahati örtmeye çalışmış.Toplantıdaki Temel hemen söz almış 'Sayın Başkan!Kabahatinin etkisi o kadar keskin ki,Kızılordu Korosu'na Konser verdirtsen,BU HALT SİLİNMEZ
karar 21 Şubat 2020 03:47
"Acaba Refah Partisi’nin içinden AK Parti’nin çıkışı da böyle bir değerlendirme ile ilgili miydi? Yani “Refah siyasal İslamcı bir parti olarak biliniyor, bu yürümedi, yürümezdi, İslam’ı referans almayan bir siyasi hareket başlatılmalı” gibi bir değerlendirme mi vardır Ak Parti’nin çıkışında? “Milli Görüş gömleğini çıkarmak – Kur’an’ı referans almamak” diye medya diline dönüşen söz, bunu mu ifade ediyordu? ".evet bunu ifade ediyordu.uzun mücadele yıllarından sonra bazıları iktidar ateşiyle yanıyordu ve baskılardan yılmışlardı.aldığımız oy çok büyükte olsa taviz vermezsek bizi iktidar yapmayacak
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 03:41
AKP'nin ilk döneminde asker korkusu vardı. Onu Fetö'yle işbirliği yaparak bertaraf ettiler ve gerçek niyetleri gündeme geldi.islam ve demokrasi birlikte yürümez.Kendinizi kandırmayın sayın Ocaktan!
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 03:33
islamcılığa milliyetçiliğe elveda.DA..kılıçdaroğlunun çabalarına rağmen kemalistler hala kendilerini nimet sayıyorlar..zerre düzelme yok.o kibir üzerlerinde.bu kadar yıl geçti argümanlar aynı.akp kemalist oldu.bunu bile anlayamıyorlar.tarih tezleri zaten bilim dışı.düzelme emaresi de yok.bu da türkiyenin şanssızlığı.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 03:10
İslam sorunlu değil, insan sorunlu.Yeniden bir din kurmak isteyenler islamla uğraşmasın. Biz müslüman doğduk öyle öleceğiz.Bize Kuran ve Hadis dışında bir şey dayatmayın lütfen. Islamın kuralları belli.
Turgay 21 Şubat 2020 09:44
8
Zaten problemde o kurallarla ilgili.Yani toplumu 1500 sene öncesinin toplumu zannetmek ve ona göre idare etmeye kalkmak.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 14:32
0
Gelişmiş ülkelerde yaşayanlar da tek hücreli canlılar zaten...
Karar Okuru...! 21 Şubat 2020 03:07
Teoride "Siyasal İslam" diye yola çıkılan ama yolda ve uygulamada yaşanan Ekonomik çöküş, Enflasyon, İşsizlik, Gelir Adaletsizliği, Yolsuzluk, Sefalet, Adaletsizlik ve Hukuksuzluk, Alavere-Dalavere, Rüşvet, Yalan-Dolan, Adam kayırma, Ayrımcılık, Cemaatçilik, Kadrolaşma,Tek Adam Politikaları, Koltuk ve İktidar Gücü, Kibir, Kin, nefret söylemi, İç-Dış Politikada tutarsızlık, Suriye ve Suriyeli Sorunu, Kadın cinayetleri, Çocuk tacizciliği vb. eşliğinde iddialı Siyasal İslam'ın neticesi; Ak ve Dindar Gençlik söylemlerinden Deist Gençlik ve toplum noktasına geliştir.Sanırım buna da çöküş diyorlar..
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 01:43
Boşa heveslenmeyin. Siyasal islam kavramına da takılmayın. Dindar sınıfın siyaseti çökmedi. Ak parti siyaseti çöktü evet ama çöküş sebebi islam değil sağcılaşma türkçüleşme vb. Esasen Abdullah Gül bile hala siyasal islamcı ve eğer fırsat bulursa yeniden yapacağı siyaset böyle tanımlanacaktır.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 07:56
1
Tabi tabi :)
Karar Okuru 21 Şubat 2020 09:41
1
O zihniyetten çıkmış hiç kimseden hayır gelmez. Ülkemiz, halkının seviyesi ile uyumlu bir düzende. Bununla mücadele etmek yerine Arapların ve İran’lıların yaptığı gibi medeni dünyada biraz nefes almak için turistik ziyaretler yapıp burada da tezgahı döndürecek şekilde düzen kurmak. Kolay değil Gelişme. Koca Rusya ve Çin bile hala debeleniyor!
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 01:30
Kapitalist bir sisteme eklemli, onun candamarlarindan beslenen Türkiyedeki AKP, Iran'daki Molla rejimi, Suudi arabistan ve Körfez ülkelerindeki Monarşiler yada Malezya! Tek farklari halklarinin cogunlugu Müslüman olmasi. Siyasi Islam cok genis vede muglak bir kavram! Kast edilen Ihvan hareketimi??? Alt yapin beli üst yapini yeni renge boyaman onun muhtevasini maalesef degistirmiyor. Hem bu siyasi islam iran dahil kac tanesi batinin himayesinden gölgesinden bagimsiz ortaya cikip gelistiler. Isterseniz Humeyniden baslayalim. Müslüman kardesler belkide cikislarinda özgündüler.
Murat Doğrusöz 21 Şubat 2020 08:09
2
Müslümanların bugün Dünya'daki durumları iç açıcı değil.Çağa adapte olacak yapı geliştiremediklerinden,hakim güçlerin çok kolay operasyon yapabileceği konumdan kurtulamamışlar,bu konuyu halletmedikleri sürece de bu durum devam edecek.Şüphesiz Müslümanların ne yaptığı önemli,ama hakim güçlerin bütün dünyayı negatif etkileyen gücü göz ardı edilemez.S.Arabistan'da dünyanın en gerici rejimini büyük iştahla desteklerken,Belki bir alternatif olacak İHVAN'ı boğan etkiyi görmemezlik'ten gelmek İNSAFSIZLIKTIR
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 08:35
4
Humeyni siyasetle gelmedi devrim yaptı ve geldikleri yer suriyede katiller ordusunu ayakta tutmak
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 12:31
0
Yani Humeyni Fransan'nın Türkiye'nın destegi olmadan mı geldi??? Devrim demeniz icin evrensel nüveler tasıması lazım. Iki kutuplu sistemde işlevseldi. Yeşil kusak politikasi icin gerekliydi. Hem Molla rejimi olmasaydi Iran devleti bugünkü politikasini uygulamayacakmıydı? Biraz tarihe bakalım. Farsilerin panarabizme karsı konumuna bakalım. iSLAMLA DEGIL bölgesel gücle olan iliskisini daha net görürüz. Hem müslüman kardeslerin ortaya çıkarken savunduklari sosyal projeyi bugün Türkiyede birileri savunsun bakalım kendini nerde görür:)))) Ihvan aşkıda Siyasi islamin savunusu degil tam tersine böl
karar 21 Şubat 2020 12:33
0
müslümanlar,biz, sadece ahlakımız kaybettik ama o kaybettiğimizle herşeyimiz yok oldu.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 00:54
Biz kısacası buna öyle yada böyle Ak Parti safralarını dışarı attı diyoruz!
Karar okuru 21 Şubat 2020 09:45
5
Siz oyle demiyorsunuz, surekli aldatilan birileri oyle diyor, sizde yiyiyorsunuz... Ne diyeyim afiyet olsun… Son sekiz senedir Adalet YOK, kalkinma YOK dolayisi ile partide yok, sizin safran dediginiz tum ic organlari olmasin…
Siyasal islam çöktü,çöktü çünkü tarih okumaları,dünyayı okumaları sorunlu,sorunlu çünkü islam sorunlu.Kafirleri dost edinmemeden,mürtedin hakkı ölümdür'e resetleyip,reforme edemediği pek çok sorunu var,üstelik siz dahil pek çok islamcı akp nin demokratikleşme projelerini küresel sistemin rezevlerini aşmak için mecburi bir tavır olarak gördünüz,seküler kesimi batının etki alanına girmiş marazi bir azınlık,laik sistemi bu azınlığın işbirliğiyle oluşmuş zorlama bir rejim olarak gördünüz.Akp varsaydığınız fabrika ayarlarına dönünce küçük kıyamet başladı.İslam reforme edilmeden siyaseti öldü.
Murat Doğrusöz 21 Şubat 2020 08:34
6
İbrahim Diri'nin İslam sorunlu!!!yorumu'nun 9/6 olumlu yorum alması Karar ve A.T. için ne anlam ifade ediyor,bilemiyorum.Ama İbrahim Diri'ye birkaç söz.İslam bir Dindir.İnsanın ne olduğuna, bu Dünya'da niçin yaşadığına kendi İnanç yapısında cevap verir.İnsanlar buna iman eder veya etmez.Bu konu İnanç konusudur ve İnançlar hiç bir zaman çökmez,çöken materyalizmdir.Dünya siyasetine gelince,Bu gün Dünyanın tek sıkıntısı,Hakim Güçlerin çıkarları adına,Dünyadaki alternatif oluşumlara ve DOĞRULARA izin vermemesi,boğmasıdır
KARAR OKURU Demkr hukukçu 21 Şubat 2020 10:43
1
Islam kendi icinde bir mantık ve mentaliteye sahiptir ve bir bütünlük arz eder. Temelinde Allah inancı ve Allahın insanoglunu imtihani vardir. O bizi yaratan ve bizi bizden daha iyi bilendir. Islamda en büyük ve affi olmayan tek suç ise Allaha ortak koşmak ve inanmamamaktir. Allah kendine ortak koşanlardan nefret eder ve onları sevmememizi ve dost edinmememizi zira onlardan bize gerçek dost olamayacagini ve zarar gelecegini bildirir. Allaha inanmayan buna da inanmaz ve sacma görür. Bu sizin tercihiniz. Bu konuda reform olması mümkün değildir. Dost olmak baska barış icinde yasamak başkadır. Bun
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 00:21
Ne islamı yahu. Düpedüz kemalist bir sistem iktidarda şu an. Başında da dindar olduğunu söyleyen bir başkan var. islam ise hiç bu kadar uzak olmamıştı bize. Vayy be. Birşey bu kadar mı aldatıcı görünür. Davulu asmışlar islamın boynuna boyna vuruyorlar. Hem de sırayla. Kemalisti bir yandan milliyetçisi bir yandan cahil tarikatlar bir yandan menfaat şebekeleri bir yandan ulusalcisi bir yandan cahil dindarı bir yandan mehdisi diğer yandan. Yazık. Hem de çok yazık.
Karar Okuru 21 Şubat 2020 00:59
27
Komünist ülkelerde bir zaman yapılan uygulamalar eleştirildiğinde “ gerçek komünizm bu değil” deniyordu, gerçek komünizmi görmeden komünizm çöktü. Şimdi gerçek islam bu değil deniyor. Kemalizmle bu iktidarın işi olmaz.
R.g. 21 Şubat 2020 01:40
22
Kemalistler kadar taş düşsün başina emi,münafık bir iktidar desen belki dogru bir ifade olurdu,kör kalmakta israrmi ediyorsunuz yoksa çokmu cahilsiniz,azıcik akil varsa dogru tanimlama yapin,saçma sapan seyler yazmayin buraya
Hersoy 21 Şubat 2020 02:37
15
00:21 Sayısı ellinin üzerinde İslam ülkesi bir türlü “gerçek” müslümanlığı bulamamış. O kadar ülke bunu başaramamışsa bir yerlerde bir sorun olması gerekir. Sorunda aslında belli; bu ülkelerde din politikanın göbeğine oturtulmuş işte sorun bu.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 02:56
13
Cevap yazanlara diyorum ki ülkenin ne yöneticileri ne kanunları ne de anayasası islam diye bir dayanak tanımıyor. Islâm iddiası yok iken islam niye çöksün. Çöken zihinlerdeki algı. Taş düşsün diyen arkadaşa ki ülke bürokrasisinin kemalist olduğundan habersizsin sanırsam. Ülkeyi on veya onbeş bakan değil bürokrasi yönetir.
karar 21 Şubat 2020 03:39
15
akp kemalist değil diyen yorumlar bir çok açıdan haklı galiba.mesela kemalizm zarfın dışıyla ilgilenip içeriğine nüfuz etmeyen/edemeyen tedbirler alırlarken akp zarfın içine dadanmış onun içeriğini paramparça yapmış,küllerinide havaya savurup bomboş hale getirmiştir.aradaki fark bu.
Karar Okuru 21 Şubat 2020 09:34
3
Osmanlı çöktüğünde tam da islama dayalı, başında halife olan bir düzende idi. İslam sanki hiç siyaseten hiç ortaya çıkmamış altın örtü altında insan medeniyetinden saklanmış gibi. Klasik bu anlayıştakilerin eleştiri karşısında gerçek islam bu değil, uygulanmıyor gibi savunmalar. Tabiki sorun esasen müslümanların gelişmiş dünya ile uyum sağlayamamaları. Kemalist diye tanımlanan bağımsızlıkçı zihniyet ise 70’li yıllardan beri devletin her kademesinden sola meyilli diye temizlendi. Bu günki bürokrasi iktidar ile aynı zihniyetteki din-milliyet ekseninde anti-komünist ABD yetiştirmesidir. Ortada ke
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 20:19
0
09:34 osmanlının çökmesinin dinle bir ilgisi yok. Bilimde geri kalmışlığın bir faturasıydı. Din bir milleti ileri ya da geri götürmez. Aklını kullanan dünya gücünü elde eden yönetimini hukuka adalete uygun düzenleyen insanlarını egiten bir toplum genel olarak ileri gider güçlü olur. isterse puta tapsın. Aksini yapan toplum ise rezil rüsva olur. isterse tertemiz ve dosdoğru bir dine inansın. Bizim bugünkü halimiz ise ne dinimizin dediğini ne de aklımızın dedidigini yapıyoruz. Günübirlik hava ve heves. bir de kısa yoldan köşe olmak. Herkesin herkesi kazikladigi akılsız ve cahil bir toplum.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 00:14
Allah razı olsun Ahmet abi.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN