Back To Top
Hukukun olmadığı yerde özgürlük olmaz

Hukukun olmadığı yerde özgürlük olmaz

 - Son Güncelleme: 21.02.2020 Cuma 07:33
- A +

Gezi Parkı eylemleri gerekçesiyle 840 gündür tutuklu bulunan Osman Kavala ve tutuksuz 15 sanığın Silivri’de İstanbul 30. Ağır Ceza Mahkemesi’nde 18 Şubat’ta görülen duruşmada beraat etmesi hukuku rahatlatan bir karar olmuştu ve sevinmiştik. Ancak aynı gün akşam saatlerine doğru Kavala hakkında tuhaf bir şekilde başka bir soruşturmadan dolayı gözaltı kararı verilmesi bir anda fotoğrafı flulaştırdı.

Haberi ilk duyduğumda “bu bir şaka olmalı” diye düşünmüştüm, ama hayır bu arka kapıdan dolaşarak “Biz Osman Kavala’yı bırakmıyoruz” demenin yeni yargı sistemi diliyle ifadesiymiş... Böylece Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne de (AİHM) hukuk dersi vermiş olduk!

Çünkü AİHM’nin kararı son derece netti. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kavala’nın dava dosyasında ve iddianamede cebir ve şiddet kullandığı, şiddet eylemlerini başlattığı ya da yönlendirdiği, ya da suç sayılan davranışlarda bulunanlara destek verdiği yönünde hiçbir delil olmadığını belirtmiş ve derhal serbest bırakılmasını talep etmişti. Ayrıca AYM Başkanı Zühtü Arslan da “olayların suç teşkil eden boyutu ile başvurucu arasındaki ilişkiyi gösteren kuvvetli belirtilerin gösterilmesi” gerektiğini ve dosyada bunun yapılmadığını ifade etmişti. Öyle anlaşılıyor ki AİHM’nin kararı dikkate alınarak beraat kararı verildi, ancak Kavala’nın çıkması istenmediği için bir başka gerekçe icat edildi, meselenin özü budur... Nitekim Ahmet Altan’la ilgili de tahliye kararı verilmesine rağmen, benzer gerekçelerle yeniden tutuklanarak cezaevine gönderilmişti.

Bu arada Gezi Davası’nda beraat kararı veren hakimler hakkında soruşturma izni verilmesi hakim teminatı açısından endişe verici bir gelişmedir.

Buna benzer yargıyı yaralayan öylesine kafa karıştırıcı gelişmeler yaşanıyor ki, doğrusu anlamak mümkün değil. Mesela Metin İyidil davasındaki yargısal zikzakları hala anlayabilmiş değiliz. İyidil’le ilgili beraat kararı veren mahkeme başkanı ve üyeleri HSK tarafından başka illere atanıyorlar. Bu da yetmiyor, devletin tepelerinden yapılan değerlendirmelerde bu hakimlerin “FETÖ’cü” oldukları bile dillendiriliyor, ama görevlerine devam ediyorlar...

O günlerde bu gelişmelerden Yargıtay Başkanı İsmail Cirit de endişelenmiş olmalı ki aynen şunları söylemişti: “Yargıda aynı konuda bu kadar farklı değerlendirme olabilir mi? Olmaması lazım. Beraat kararı veren mahkeme başkanı ve üyelerini kararın arkasından görevden alan HSK’nın bu tavrı da yanlış.

O zaman yargı bağımsızlığına gölge düşüyor. Ben bunu önceki dönemlerde yaptığım konuşmalarda da söyledim. ABD’li Rahip Brunson, gazeteci Deniz Yücel ile ilgili kararları örnek verdim.”

Bir gerçeği ifade etmek gerekiyor ki, son dönemde yargı eliyle ağır hukuk ihlallerinin icra edildiği bir Türkiye görüntüsü oluşmuş bulunuyor. Kavala davası bu konuda en ibret verici örneklerden birisidir. Maalesef benzer davalarda yargıçlar, topu bir üst mahkemeye attıkları için mağduriyetler zinciri bir türlü bitmek bilmiyor.

İşin en dramatik tarafı da, son dönemdeki benzer davalarda hiçbir hukuki gerekçe, bilgi ve belge olmadığı halde “dış güçler”, “küresel sermaye” gibi komplo teorileri üzerinden icra edilen kararlarla Türk hukuk sisteminin yara almış olmasıdır.

Oysa bu ülkede yaşayan her bir birey için hukuk devletinden daha hayati bir ihtiyaç olamaz. Çünkü demokratik bir hukuk devleti anlayışını hayata geçiremeyen ve adalete güveni tesis edemeyen ülkelerin, ekonomik yönden kalkınması ve dünyada saygın bir yer edinmesi asla mümkün değildir.

Yargıtay Başkanı İsmail Cirit’in 2018 yılında İstanbul’da düzenlenen 4. Uluslararası Yüksek Mahkemeler Zirvesi’ndeki konuşmasında yargıda şeffaflığın sağlanmasına ilişkin manifesto niteliğindeki şu ifadeleri aslında başka söze gerek bırakmıyor: “Halkın yargı sistemine güveni, yargının ahlaki otoritesi ve doğruluğu modern ve demokratik bir toplumun teminatıdır. Bağımsız tarafsız güvenilir dürüst bir hukuk ve yargı sistemi tüm gerçek ve tüzel kişilerin en doğal hakkıdır. Bu anayasal bir haktır. Ancak bireylerin yalnızca haklarını bilmeleri yeterli olmayıp bu hakların güvence altında olduklarını da bilmeleri gerekmektedir. Yargıda şeffaflığa ilişkin İstanbul Bildirgesi’ndeki standartlar gayet açık ve nettir. Halkın adalet sistemine duyduğu güvenin korunması ve güçlendirilmesi yargı organının sorumluluğundadır.”

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Gezi olmadı fetö olsun, hiçbir suçu olmasa bile mutlaka bir suçu vardır zihniyeti. Adam zengin mallarına el koyalım davası bu. Eskiden anayasa vardı temel hak ve özgürlükler vardı. Yaşama, çalışma, mülkiyet, sağlık, savunma, seçme seçilme gibi, bunlar devlete karşı bile korunurdu, mesela müsadere yasaktı. Ülke olarak özgürlükleri kaybettik, ne kadar haklı olursan ol artık temel haklarınızda elinizden gidiyor. Adaletin olmadığı yerde şecaat (kahramanlık) olur derlerdi. Şimdi o bile yok.
Suat Aslan 22 Şubat 2020 10:09
1
Sen, ben ,o , onlar hepimiz korkak insanlarız. Karşı çıkacak cesaret yok, küçük , büyük rahatımızı ,az, çok servetimizi kaybetmekden korkuyoruz.Mesela ben elimde çay bardağı, önümde kahvaltı tabağı (sıradan yani, Bim'den alınmış) " Ne'olcak bu memleketin hali" diye hayıflanıyorum. Küçücük emekli maaşını kaybetmekden korkan insanım ben, benim gibi milyonlar.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 21:58
Hak hukuk, gak guk
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 17:41
Yolumuz Kizilelma diyen mi ulkeye hak hukuk ve adaleti getirecekti? Hak hukuk ve adalet televizyona cikip : Cocukta olsa, ihtiyarda olsa gerekini yapilacaktir.: Diyenden gelmez. Hak hukuk ve adalet dindar diye gecinen ama dinle alakasi olmayan hukumetten gelmez. Boyle bir hukumetten degil hak hukuk ve adalet tersine adaletsizlik ve irkcilik cikar.
ercan 21 Şubat 2020 17:37
islamdan vazgecip emperyalistlerin,somurgecilerin uydurdugu sahte demokrasi dinine gore hareket eden toplumlar kaos ve zillet icerisinde kıyamete dogru suruklenmeye devam edecektir.gerisi hikaye .
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 20:04
1
Sanmam. Gidişat öyle değil.
engineer 22 Şubat 2020 14:06
0
Ercan Allah cc razı olsun, Cenab-ı Hak size verdiği firaseti bizlere de versin, islam ülkeleri demiş sn yorumcu, islam ülkeleri değil "sözde İslam ülkeleri" eğer İslam ülkelerinde gerçekten İslam olsaydı bu durumda olmazlardı, tıpkı bizim gibi, çıkın etrafınıza bakın bakalım etrafta İslam görecekmisiniz, yada İslam beldesine benzetebilecekmisiniz.
Nuh 21 Şubat 2020 21:06
1
İslam alemine bir bak ve dünya gerçeklerini anlamaya çalış.....
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 17:16
Kimileri idama takılmış kalmış... İdam cezası, “devletin öldürme hakkı”dır. İnancımıza göre canı Allah verir, o alır. Peki devlet, onun yerine mi geçsin? Ola ki yargı bir idam vermeye başladı, sonu gelmez... Ayrıca, yargı sistemimizde aksaklıklar ve eksiklikler olduğunu Adalet Bakanı bile söyledi. Bu kargaşada bir masum idam edilse vicdan azabı duymayacak mısınız...
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 16:15
Aşağıda biri yorum yaşmış, Soner Yalçın’ Osman Kavala’ya “kızıl soros” diyormuş... Soner Yalçın her dönemde birileri için bir şeyler yazıyor... Tayyip Erdoğan hakkında da yazmıştı bir “sicil kitabı”... O zaman o yazdıklarına da mı doğru diyelim...
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 17:44
0
Asagidaki yorumcu Soner Yalcin'in yazisini alamamis, Yalcin böyle birsey demiyor.Zengin,yenilikci,demokrat,solcu ve adam gibi adam diyor.yanlisim varsa sizde okuyun.
metin p. 21 Şubat 2020 15:32
bu ülkede ajan kripto kişi,cemaat,örgüt,dernek,kilise ve hatta tarikat meselesi Türkiye cumhuriyetinin tarihi kadar ezberelenmese bilin ki biz olayları yaşamaya devam edeceğiz.Bugün henüz okudum.Sapkın derneklere 40 milyon dolar para akıtmış yabancı vakıf ve örgütler.Bu size bir şey ifade etmiyor mu?Bu meseleyi ciddi bir şekilde masaya yatırıp enikonu düşünmemiz ve gereğini yapmamız gerekir.Geç olmadan.Batıni gizli gizemli dernekleri o kadar çok gündeme taşımalıyız ki en ufak bir harekete teşebbüs edemesinler.
karar 21 Şubat 2020 16:44
0
çeşitli denek ve vakıflar üzerlerinden başka vakıf ve derneklere para aktarılması işleri ile komisyonculuk vari dernek ve vakıf yapılmasınıda takip etmeliyiz.
Karar Okuru 21 Şubat 2020 17:11
1
Sen de Amerika’da, Almanya’da bir çok yerdeki dernekler vasıtası ile faaliyet gösteriyordun ülke olarak. Şimdi Macron bunların faaliyetini durduruyor haklı mı?
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 14:17
Bu yargi Kürt'leri zalimce yargilarken ses cikartmis olsaydik belki bu kadar ele ayaga düsmezdi.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 15:40
2
Söz konusu Kürt'lere adaletse o adalet dedigimiz sey teferuat olur.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 15:45
3
Kürde adalet istemeyenler cogunlukta,bu kafayla zor düze cikariz.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 16:57
4
Kürtler olan bitenleri analiz ederek hareket ediyor, artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak. Rte nin kobani sürecinden sonra kürtlere yaptıkları ırak suriye türkiyede dahil bütün dünyadaki kürtlerin nefretini kazandı. Kobani sürecinden sonra gerek türkiye içerisinde gerek suriyede ırakta tc nin kürtlere son yapılanlarını insan baş düşmanına yapmaz. rte ve bahçeli osö yu kullanarak kürtleri soy kırımdan geçirmeye çalıştı tarih af etmez kürtlerde unutmaz. Dün ermeni ve rumlara yapılanlar bu gün kürtlere yapılmak istendi. yazıklar olsun.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 17:12
3
Bu devlet ancak gucsuz ve kuvvetli olmayanlari ezmesini biliyor. Kurtlere hapishane, Bomba ve tehditleri her zaman mevcuttur. Ama soz konusu kuvvetli ulkeler oldugunda ornegin Rusya pisirikca konusuyor devlet ileri gelenleri. Mazlumlara zalim oluyor bu hukumet. Rusyaya ise pisirik oluyor.
Muhtefi. 21 Şubat 2020 13:50
Hukuk Çocukların, Kadınların sirasiyla Haklarinin en ust seviyede tutuldugu ve Mazlum,Masumların Adalete Gururla Basvurup Vicdanen ve Aklen Huzur buldugu yerler olmali ki sonra.da Sosyal Adaletin esit oldugu ortamda istesende Hukuksuzluk olmaz.yapamazsin.hadi yaptın Cocugun der ilkonce Baba bu ne yaptığın. Sen gel.simdi Kapitalist sistemde Kavala Kurabiyesi anlat..ama Bademli olursa Müşteri cok olur..!..:))..
E.K 21 Şubat 2020 13:41
Yargi siyasetin enstrumani gibi gibi algilanir ve isletilirse bu tur sonuclar kacinilmazdir. Ne bekliyorduk ki?
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 12:43
Bu ülkede Fetöcü katiller idam edilmedikçe ne hukuktan ne adaletten bahsedilebilir.
külyutmaz 21 Şubat 2020 12:03
Meydanın ortasındaki DHKP-C li militanı polis neden kalkanların arkasından günlerce seyretti? İki tane memur gidip adamı oradan alamadılar mı? Benim vergimle lağım kazacaksan bari daha profesyonel yap da , en azından bizim içişleri pis de olsa bazı işleri beceriyor diyelim.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 11:15
özgürlüğün olmadığı yerde hiç bir şey olmaz
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 10:57
Babacan'ın parti kurması yaklaştıkça ortalık kızışıyor. Soldan yetmez ama evetçi suçlamaları, sağdan Gezi psikolojisini hortlatma çabaları. Ergenekon sağlı sollu Babacan'ın önünü kesmeye çalışıyor.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 12:44
0
Vay be...
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 17:01
0
babacanda cesaret yok davut oğlu kadar cesaretli çıkmayacağa benziyor. suya sabua dokunmadan bu işler olmaz rizki göze alacaksın.
metin p. 21 Şubat 2020 10:54
Gezi olaylarının haklı gerekçesi neydi?Bu ülkede onlarca dindar insanlar hakarte uğradı.Dinlerine hakaret edildi.Örtülerine ve diğer değerlerine küfredildi.Ancak bir tane molotof atmadılar.Bir dükkan yakmadılar.Yol kapatmadılar.Gelen geçeni arayıp hakaret etmediler.HAK ARAMANIN YOLU BAŞKA BİR HAKSIZLIK DEĞİL,ANCAK VE ANCAK SİYASET,PROPAGANDA VE YAZMAKTIR.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 17:19
3
Dun dindarlara haksizlik yapildi. Bugun dindarlar iktidarada. Dun kendilerine zulum edilen dindarlar bugun kat be kat zulum yapiyorlar. Dindarlarin zulmu kendilerine daha once zulum yapanlara daha zalimce zulm ediyorlar. Dindarlarin bir kismi islam maskesini takmis zulumkardirlar ama ayni zamandada cahildirler.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 17:23
3
Suriye, Irak ve diger musluman ulkelerde yuzbinlerce masum ve gunahsiz insanlari katleden Kim? Islam namina yola cikan Dais kimdir ve Dais zulmunu destekleyen kimdir? Insan ikiyuzlu olmamali.
metin p. 21 Şubat 2020 10:47
OCAKTAN YİNE HUKUK,ADALET VE DEMOKRASİ güzellemeleri yapmış.Binlerce dükkanı ateşe veren,esnafa hakaret ve rencide eden,camiyi pisleten ve nice naneler yiyen vandallara bir kelime yok.O zaman Demirtaş da aynı durumda.Bundan sonra DEMİRTAŞ GÜZELLEMELERİ gelecek muhtemelen.Bugün TÜRKİYE molotof haberleriyle uyanmıyorsa o etkili kck operasyonları ve elebaşlarının hapiste olması sayesindedir.PEKİ OCAKTANA SORUYORUM KAVALA MASUM,DEMİRTAŞ MASUM O ZAMAN BU EYLEMLERİN SORUMLUSU KİMDİR?Bir aydın,yazar ve gazeteci olarak bu konudaki fikri nedir?
Mealci geldi 21 Şubat 2020 10:47
İçeride güzel bir sömürü düzenimiz var, şükür. Ama Batı ittifakında kalırsak mecburen hukuk ve demokrasiye geçeceğiz. Düzen bozulur. Bize hukuksuz otokrasi lazım. Yani AB/D'den tamamen kopmalı. Ama bunun ağır bedeli var. 1)Bedel üstüme kalmasın, kopma işini sen yap AB. Bak Kavala'yı esir aldım. Hadi beni gönder 2)Kavala'nın temsil ettiği her şeyden nefret diyorum 3)Haddinizi bilin, hepinize gücüm yeter 4)Müslüman kardeşlerim ne kadar güçlüyüm görün 5)Hatırlayın: Geziciler 'bunlar'. Safları bozmayın. Babacan'a gitmeyin.
Refik 21 Şubat 2020 10:40
Osmanlı'da padişahlık ve halifelik dışında bir hukuk sistemi yoktu. Karşı düşünceler cezalandırılıyordu. Padişahlığın ve halifeliğin kaldırılması, toplumun önemli bir kesimince desteklenmezken, ancak ordu ve bürokrasi gücüyle gerçekleşti. Ülkemizde demokrasi söylemleri ile başlayan iktidarlar, kısa zamanda otoriter güce dönüşerek karşı düşünceye mahkum etmeye başlıyorlar. Hukuk ve demokrasi toplumda fazla benimsenen kavramlar değil.
HACI MURAT 21 Şubat 2020 10:14
500 araç yakılacak,onca işyeri talan edilecek,ortada suçlu olmayacak!Bence asıl şaka gibi olan bu.Hukuku bitirecek olan da bu.Suçlular her kimse yargı bulmalı ve gerekli cezaya çarptırmalı. Ayrıca yakılan araçların bedeli çapulculardan ve organizatörlerinden tahsil edilmeli.Hukuk bunun için var. Hukuk bunu yapmayacaksa, yapamayacaksa başka ne işe yarar? Çapulcuların cirit attığı bir yerde özgürlük kalmaz.
Özgür Dinç 21 Şubat 2020 09:55
Soner Yalçın bugün Osman Kavala'nın kim olduğunu yazmış. Kısaca kızıl soros diyor. Sen ve arkadaşların Kavalayı Soner Yalçından daha fazla savunuyorsunuz. Hayırdır. Biz sizleri Müslüman biliyoruz.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 08:58
Adalet reformu diye iki-de bir ortaya çıkan bakan hala koltukta oturuyor..onurluysa istifa eder.
karar okuru 21 Şubat 2020 08:47
Yargı sisteminin problemleri yapısaldır. Sağ, sol ya da parti farkı olmadan tüm iktidarlar döneminde hukuk ve yargılamada ciddi hatalar , gecikmeler, zulümler yapılmıştır. Gezi olaylarında şu anki mahkeme kararından daha fazla endişe etmemiz gereken husus tüm o vandallıklar, yakma ve kırmaları işleyen kişilerin aramızda geziyor olmaları ve yargı sisteminin bunu engelleyememesidir. Ayrıca yargılamasında sorun olan Kavala'nın batı ve baskıcı , darbeci türk soluyla beraber sizin tarafınızdan gördüğü ilgi asla masum değildir. Bu hastalıklı bir ilgidir.
karar 21 Şubat 2020 12:22
5
kavalanın suçluluk delillerini açık ve kesin olarak delillendiremiyorsunuz,bizzat vandallık yapanları yargı önüne çıkarmakta aciz kalıyorsunuz sonra bunları dile getirilince uzak gemişte bir takım kötülükleri yapanlarda aynı şeyleri dile getiriyor diye bunun masum bir ilgi olmadığını öne sürüyorsunuz.bir sürü doğru nasıl böylesi bir yanlışla sonlandırılabiliyor.doğru herkesin malıdır,söyleyenin önemi yok.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 08:30
Suçlunun yargılanmadığı bir yerde adalet olmaz. Suçlunun yargılanmasınından rahatsızlık duyanları Allah ıslah etsin.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 10:53
5
Suçsuzun emirle hapse atılmasından rahatsız olmayanları Allah bile ıslah edemez.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 10:54
8
Aynen. Silahsız göstericileri öldüren polisler yargılanmalı.
karar 21 Şubat 2020 12:13
2
10.53 ne demek"Allah bile ıslah edemez".bu ne biçim bir cümle.şayet maksadınızı aşan bir söz değilse kendinize saygınız yoksa başkasına herşeyden önce Allah a saygı duyun ki size saygı duyulsun.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 08:20
İsmail Cirit kendi sorumluluğunu zamanında yerine getirmiş mi. Ne işi vardı Cumhurbaşkanıyla çay toplamada. Cumhurbaşkanı yargı organlarının başkanlarını neden götürür. Çay toplayacak adam mı kalmadı memlekette. Gerekirse toplaşıp toplardık çayı. Çayı içmeyle yetinseydiler ya. Şu hukuka yaptıkları, şu memleketi düşürdükleri durumdan sorumluluk duymayıp birinin mahkemeleri diğerinin dış güçleri suçlaması adil mi. Bunlar hiç mi sorumluluk üstlenmeyecekler. Aslında haklılar, tüm sorumluluk vatandaş olarak bizim. Aklımıza yanalım... (? yerine . koydum. Sormuyorum, söyleniyorum)
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 07:45
Derin devlete, Reis’i kullanarak, Ergenekon’un intikamını alıyor.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 11:33
1
7.45, 15 Temmuz Fetöye feleğini şaşırtmış
karar 21 Şubat 2020 03:29
beraat kararıyla dışarıya aihm kararlarına uyulduğu gösterilirken, içeriye karşı bunun meydana getireceği itibar kaybını telafi etmek için hakimler hakkında soruşturma açılıyor ve ardından şahıs tekrar tutuklanıyor.bu bir oyun ama kötü bir oyun.bu ülkeyi ne abd ne rusya ne çin yıkmayacak ama elleriniz ve kararlarınızla sebep olduğunuz adaletsizlik ve hukuksuzluk bunu yapacak.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 02:17
Kimin umrunda. Gül “ dünyada bir faninin elde edebileceği tüm makamları elde ettim, siyasete girmeyeceğim “derken Dindar insanların siyasetten anladığının makam sevgisi olduğunu herkes gördü. Siyasal ıslamın en temizinin bakışı bu, dünyadaki makamlar. Nerede vatana hizmet aşkı, yapılan yanlıslıklara dur diyebilme iradesi. Evlatlarıma bütün makamları Haksızlık karşısında durmak ve memleket için itmelerini öğretecek bir ideolojı arıyorum , bilen varsa yazsın. Dindar insanlarda bunu görmedim.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 07:53
2
O söz merhum Demirele aittir. Tam öyle de değildir. Ama haklısınız Demirel çok büyük siyasal islamcıdır. Bütün dünya öyle tanır kendisini !
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 10:07
1
İyi de onu ne zaman ve ne maksatla söyledi...
Hakan 21 Şubat 2020 02:09
Life Karma, Sen birine kotuluk yaparsan o geri gelir. Hukukta Bumerang gibidir, Herkese lazimdir. nasil Kenan evren yillar sonra yargilandi. Hayat boyle. kissadan hisse.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 08:31
3
Aynen. Fetöcüler de hukuğu kullanrak yıllarca zulmettiler. Şimdi cezalarını çekiyorlar.
R.g. 21 Şubat 2020 01:49
İcerdede,dısardada buyuk bir rezaletler var,ülke yönetilemediği gibi sorunlar dahada buyüyor.
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 01:06
Yargi Saray' in emir kulu oldu!
KARAR OKURU 21 Şubat 2020 12:42
5
Yargı AB nin kulu. Idam veremiyor.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN