Back To Top
Benim gibi düşünmeyen...

Benim gibi düşünmeyen...

 - Son Güncelleme: 07.02.2019 Perşembe 08:34
- A +

Neyi tartışırsak tartışalım, neyi konuşursak konuşalım veya ülke için neyi hedefliyorsak hedefleyelim zemin demokrasi olmadığı müddetçe bir faydası olmayacaktır. Demokrasi, her sorunun ilacı süper bir iksir değildir ama birlikte yaşamak ve birlikte var olmak için başka alternatif yoktur. Serbest seçim başta olmak üzere, denetleyici kurumların, birbirini dengeleyen kuvvetlerin, güçlü sivil toplum örgütlenmesinin ve ifade özgürlüğünün teminatı olan basın hürriyetinin varlığı olmazsa olmaz önemdedir. Bu unsurlardan birinin eksikliği, bir değerinin de eksikliğine ve dolayısıyla demokrasinin değer kaybına işaret eder.

Demokrasi yok veya eksikse neden fayda elde edilemez? Çünkü, iktidar, muhalif, merkez ya da marjinal gücü ve konumu statüsü ne olursa olsun herkesin kendisini emniyette hissetmediği bir sistemde kalıcı netice çıkmaz, çıkamaz. Farklı fikir, düşünce ve bakış açısı sahiplerinin kendilerini güven içinde ifade edemedikleri yerde, riyakarlık, yalan, idare-i maslahat, gizli öfke ve nefret hakim olur. Konuşuyor ve tartışıyor gibi yapılır ama insanlar korkudan ya da menfaatten dolayı gerçekte sadece dudak oynatıyordur.

Konuşmak, fikir üretmek, sarsıcı, şaşırtıcı ve zihinleri kışkırtıcı düşünceleri dile getirmek bir toplumun en değerli sermayesidir. Dolayısıyla, ülkeler ne kadar zor şartlardan ne kadar sıkıntılı dönemlerden geçiyor olsalar bile bu sermayeyi korumak, hatta güçlendirmek zorundadır. Zira, bütün değerler ikame edilebilir veya yeniden kazanılabilir ama özgür toplum payesini kaybedip yeniden kavuşmak çoğu kez imkansızdır veya ağır bedeller ödemeyi gerektirir. Bilhassa bizim gibi defalarca bedel ödeyen bir ülke için bu bahiste kayıp asla tavsiye edilmez.

***

Maddi, manevi hiçbir kazanım, özgür yaşayan, fikrini rahatlıkla ifade edebilen ve demokrasiye güven duyan bir toplum olmaktan daha kıymetli değildir. Konuşanı susturmak, kalabalıktan ayrılıp farklı şey söyleyeni yıldırmak veya fikrini, hissiyatını dile getirenin üzerine kolları sıvayıp yürümek toplumun ve ülkenin kalitesini düşürür. O toplumu değersiz, itibarsız, kof ve üretemeyen bir yapıya dönüştürür.

İnsan, özgür olmakla ve fikrini özgürce ifade edebilmekle insandır; özgürlüğü pahasına hiçbir hedefe mahkum olmaya zorlanamaz.

Bizim gibi düşünmeyen hain değildir…

Bizim gibi hissetmeyen kripto bilmem ne değildir…

Bizim gibi konuşmayan şunun bunun adamı değildir…

Bizim sevdiğimizi sevmeyen düşman değildir…

Bizim gibi bakmayan şüpheli şahıs değildir…

Birlik beraberlik demek de, herkesin ezberden aynı şarkıyı söylemesi, aynı marşı haykırması değildir. Birlik duygusu sadece farklı seslerin dilediğince özgür bir avazla yükselmesiyle mümkün olur. İnsanları inanmadığı, katılmadığı, paylaşmadığı sloganlara mecbur bırakmak ne birliktir, ne beraberlik…

Fikir ve düşüncenin üzerine yürümek, susturmak ve boğmak da faydasızdır. Her fikir doğru olmasa da bizatihi fikretmek doğru ve asla yok edilemez bir şeydir. Bugün fısıldar yarın haykırır…

Ne yapalım edelim fikir özgürlüğüne dokunmayalım. Endişeye mahal yok, hepimiz için faydalı olacaktır.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
doğan kaya 28 Şubat 2019 12:32
sayın yazar sizi tebrik ediyorum tespitiniz çok doğru hani hep söylerler ya baskıcı milli şefin tek partili dönemini bugünkü ne peki tek adam milli reis dönemi diyemi anlatalım gelecek nesillere
KARAR OKURU 15 Şubat 2019 22:08
17 sene önce de bunları yazıyordunuz bizde okuyorduk.
KARAR OKURU 08 Şubat 2019 14:32
10 ŞUBAT saat 13:00 de NAZIM HİKMET KÜLTÜR MERKEZİNDE #EYT'lilerle ve Mücadeleye destek verenlerle, #EytAnkaradanHaykıracak
KARAR OKURU 08 Şubat 2019 13:33
Peki o gökteki Yüce Allah bize neder? Kul hakkı yemeyin der Mazlumlara yardım edin der Adalet üzere olun der Bu kadar hassassınız madem, ne olacak yasanın geriye doğru işletilmesi ile mağdur olan #EYT ın hakkı #EmeklilikteYaşaTakılanlar bu ülkenin vatandaşı Allah ın kulu değilmi
KARAR OKURU 08 Şubat 2019 02:07
Gunumuzun problemi demokrasi.
Ali rıza 08 Şubat 2019 00:00
Çok doğru ve yerinde bir bakış kutlarım
Hatırlıyor musunuz ? Yıllar önce o zaman başbakan olan Recep Tayyip Erdoğan ile birlikte Prag'a geldiğinizde rehberliğinizi yaptığım zaman bana bir soru sormuştunuz .. AK parti iktidarını nasıl buluyorsunuz ? Sevgili Mustafa bey Biz rehberler insan sarrafıyızdır. o zamanlardan bugünü görmüştüm ve size duymak istediğiniz cevabı vermemiştim.. Ama şimdi görüyorum ki ; Siz de benim yıllar önce gördüğümü görmeye başladınız.Geçte olsa memnuniyet verici.. Sevgiler
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 23:10
Nereden okumuştum hatırlamıyorum. Ama beni çok etkileyen bir söz; "İnsanların en savunmasız anı öğüldükleri zamandır" ben sözü eksik veya fazla yazmış olabilirim.Ancak buna benzer bir sözdü.Yahu bizler eliştirilmekten neden korkuyoruz.İnanın herkes aynı düşünürse hayat çekilmez olur.İnsanlığı ileri götüren tek ve kaçınılmaz unsur eleştirel düşünce ve farklı fikirler değilmidir?İnsanların farklı düşünmesine engel olma ihtimali yok.Ancak ve ancak baskıyla düşünceler bastırılabilir.Allah muhafaza bu tür baskılar ilk fırsatta fay hatları
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 23:11
Böyle bir yazı yazılıyorsa umut var demektir.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 23:42
0
Aynen. Ancak umut arama seviyesine inmemiz de baya bir umutsuz durum.
B 07 Şubat 2019 21:33
4.Eğitim sağlık ve askeri harcamalar ülkenin gider kalemleridir. Bir parti iktidara tekrar gelebilmek için bu yatırımlara yönelmek zorundadır. Çünkü seçmen teveccühünü kazanmak zorundadır. Oysa dünya pazarını elinde tutan büyük ülkelerin ellerindeki sanayi ürünlerini üretmek çoğu kişiyi ilgilendirmez. Mesela Türkiye' de iki çeşit helikopter üretildi. Bu kimin umurunda. Oysa ekonomik bağımsızlık bunlarla ilgili. Ağır motor yaparsanız tank, iş makinası, lüks yat yaparsınız. Akp'den önce hiç bir iktidar bunları yapacak zamanı bulamadı.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 23:02
0
Bu kadar çarpıtmayın. ASELSAN nerdeyse 50 sene önce kuruldu. Herşeyi önce ak parti yapmış gibi propaganda yapmak bu iktidarın icraatlarını da değersiz kılıyor.
B 07 Şubat 2019 23:19
2
Yorumların başına numara verdim. 1,3 ve 5 numaralı yorumlar yayınlanmadı. Bunlar yayınlansaydı ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktı. Niyetim Akp'yi övmek değil demokrasi eleştirisiydi. Aselsan Kıbrıs barış harekatından sonra kuruldu. Mamafi Akp iktidarına kadar telsiz üretmekten öteye gidemedi.
B 07 Şubat 2019 21:19
2.Bana şu anda demokrasi sayesinde kalkınmış bir tane ülke gösterin.Bunu yaparken zenci ve kızılderili katliamlarını ve güney Amerika altın, petrol ve doğal kaynaklarını sömürgeleştirerek kalkınmasını hesaba katın.İngiltere'nin krallık döneminde Hindistan ve Avustralya gibi sömürgelerini düşünün. Fransanın Cezayirde yaptıklarını ve Almanya'nın Hitler döneminde teknik altyapıyı oluşturmasını ve onların torunlarının da Türk işçileri sigortasız çalıştırmalarını ve ilaç deneylerinde kullanmalarını.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 19:49
Muhalefetin dili kin, nefret ve haset içeriyor. Böyle bir ortamda sevgiden bahsedilemez...
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 16:18
Kaleminize sağlık Mustafa Bey.. Daha güzel anlatılamazdı..
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 15:34
Egitim kalitesi iyi olan bir ulkenin universitesinde docentim: biz ogrencilere esas olarak farkli dusunebilmeyi, elestirel dusunebilmeyi ogretiyoruz. Cunku ancak farkli ve elestirel dusunebilen insanlarin cozum uretebilme ve yaratabilme kabiliyeti gelisir. Turkiye' de farkli ve elestirel dusunmek suc, az gelismis beyinler uzerinize cullanir, cezalandirilir, hapse atilirsiniz. Gelismis dunya ile Turkiye arasindaki temel farklardan biridir bu. Bu sorun cozulmedigi surecede Turkiye kaybetmeye mahkumdur, seviyesiz bol hamaset esliginde...
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 21:04
5
Ya birak avrupada evrim karsiti fikirleri savun bakalim basina neler geliyor.canına okurlar.ozgurlukmuş.( evrim karsiti degilim )
B 07 Şubat 2019 22:13
3
Ekonomi ile ilgili üniversitelerde öğretilen en temel ekonomi tezi şudur. Kaynaklar sınırlıdır, ihtiyaçlar ise sınırsızdır. Pekala cumhuriyet'in ilk kurulduğu yıllarda 13 milyon insan yokluk ve kıtlık çekerken, bugün 82 milyon insanın aynı coğrafyada besin maddelerini rahatlıkla bulabilmesini, her türlü vasıtaya binebilmesini ve daha iyi evlerde oturmasını nasıl açıklıyorsunuz. Toprak aynı toprak parçası. Eğer kaynaklar sınırlı olsaydı bugün 82 milyon aynı kaynakla daha kötü bir yaşama sahip olurdu. İnşallah soruyu anlamışsınızdır.
KARAR OKURU 08 Şubat 2019 00:01
0
Sen de bırak bu demogojik örnekleri. Batı bir hamlede doğu oldu demek!
ÖMER FARUK DİNÇ 07 Şubat 2019 14:53
HAYIRDIR KİM FİKRİNİ İFADE EDEMİYOR İSTEYEN İSTEDİĞİNİ SÖYLÜYOR BEN BİR KISITLAMA İLE KARŞILAŞMADIM
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 18:14
2
Size zaten suç yok herşey mübah !!
YUNUS ÖZBEY 07 Şubat 2019 20:15
0
KARŞILAŞABİLECEĞİNİZ YERLERDE GÖZLERİNİZİ KAPATMAYIN, GÖRECEKSİNİZ....
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 20:59
2
Fikrin yok demekki veya biatçısın.
KARARLI 07 Şubat 2019 21:54
0
Hele bir zülf-ü yare dokun da görelim
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 14:46
Chp ip de istifalar yagmur gibi dolu gibi es dost akraba dünür kardeş ler aday yapiliyor.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 19:30
0
güneş motel
KAFKASYALI 07 Şubat 2019 14:26
Sayın Yazar, hepsine evet diyelim de, "-bu hırsızın hiç mi suçu yok ?-" Yani seçimin ertesi sabahı, demokrasiyi sindirmiş biri olduğunu iddia eden muhalefetin başı, ülkesinin halk tarafından seçilmiş devlet başkanına mealen "- Seçimi sen kaybettin, seni ne tebrik edeceğim. Saraya çıkmam vs vs vs -" türünden anti demokratik, iç barışı tehlikeye atacak kutuplaşmanın nüvesini barındıran sözleri, nasıl kılı kıpırdamadan edebilir ?
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 13:23
Abd hdp chp PYD nin teroristligi konusunda ayni fikirde ve abd bize ekonomik tehditle pyd ye devlet kurmak istiyor. Iste beka sorununun kralı
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 14:27
2
Türkiye'de solda Yoksa da yok Türkiye'de çıkarcılık var para neredeyse dümeni oraya kırıyorlar Örneğin MHP şimdi MHP milliyetçi mi yol AKP AKP İslamcı mı yok Solcular solcumu yok solculuk sağcılık İslamcılık Eskidenmiş 70'li yıllarda ve Şimdi ise herkes çıkarcı kesesine bakıyor İhaleci para kimdeyse ona biat ediyorlar bu para var ya insanı ideolojisinden bile soğuksun bu para var ya insanı insanlığından bile çıkartır O yüzden sağ ol sağ ol hiçbir şey yok tek şey rant ve para çıkar menfaat
bingöllü muhammed 07 Şubat 2019 13:05
Sayın yazar biliyoruz ki Türkiye'de AKP liler gibi düşünmeyen herkes otomatik olarak ya bölücüdür ya teröristtir ya fethidir ya haindir ya illettir Ya zillettir bunu Ben söylemiyorum bunu AKP liler ve yöneticileri söylüyor Erdoğan söylüyor Yani sizin anlayacağınız AKP'ye oy vermeyen herkes AKP lilerin ve Erdoğan'ın gözünde terörist oluyor bu nasıl bir zihniyettir ki kendi halkına terörist hain diyorlar vergi alırken cici askere giderken cici oy vermeyince Öcü.
metin 07 Şubat 2019 11:40
Tebrikler. Farklı ve alternatif düşünceler nifak tohumları değil zenginliktir.Toplumun ve bireylerin gelişmesi için özgür düşüncenin hakim kılınması şarttır. Herkesin aynı düşünceyi savunması için zorlamak bağnazlıktır.
tc vatansever 07 Şubat 2019 11:21
değerli yazar sizin sırayla belirtiğiniz konuları bir kişilik adaletsiz partililerine anlatmanız oldukça zor gözüküyor çünkü kendileri gibi düşünmeyenlere direk olarak dinsiz damgasını vurmaktalar yani kendilerini allahın yerine koymaktalar
zeynel 07 Şubat 2019 11:13
BENİM GİBİ DÜŞÜNMİYEN.... ÇOK GÜZEL BİR BAŞLIK VE DEVAMI ....ÖZGÜRLÜK İŞTE DAHA İSTERİZKİ ????
işci 07 Şubat 2019 10:35
AKP ve Erdoğan'ın bekası için bu halk hala Bedel ödemek zorunda mı Her şey Ateş pahası çarşı pazar yanıyor cebimizde para kalmadı durmadan vatandaştan halktan fedakarlık istiyor AKP li yöneticiler Biz nereye kadar fedakarlık yapacağız seneden seneye kurban bayramlarında Midemizi etkiliyor artık onu da Bulabilirsek tabii bol bol meyve sebze alamıyoruz vitaminsiz düştük hala bizden fedakarlık bekliyorlar yok işte bekası içinmiş neyin bekası kendileri lüks içinde yaşıyorlar israf içinde yaşıyorlar Ondan sonra halktan fedakarlık istiyorlar.
A.Koc 07 Şubat 2019 13:47
2
Bu millet bunlari " bir lokma bir hirka" veya " Allah rasulu günlerce karnina taş bağlayarak açliğini bastirdi " edebiyatlarina kanarak buraya getirdi. Şu an hepsi milyon dolarlik servete hükmediyorlar. Mecliste hergün 500 çeşit yemek çikarken , sivasta bir kadin açim diye bağiriyor !! On yil sonra böyle giderse Türkiye Bulgaristanin 30 yil öncesine dönecek !!
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 10:32
"Farklı fikir, düşünce ve bakış açısı sahiplerinin kendilerini güven içinde ifade edemedikleri yerde, riyakarlık, yalan, idare-i maslahat, gizli öfke ve nefret hakim olur. Konuşuyor ve tartışıyor gibi yapılır ama insanlar korkudan ya da menfaatten dolayı gerçekte sadece dudak oynatıyordur."
AKP liler gibi düşünmüyor Sak hepimiz haliniz AKP liler gibi konuşmuyorsa ki hepimiz Feto 100 AKP liler gibi Konuşmuyorsan hepimiz zilletin AKP liler gibi düşünmüyorsan hepimiz illetin AKP lilere göre hepimiz ayvayı yedik AKP lilere göre hepimiz cehenneme gideceğiz AKP lilere göre Kalbimiz vacip AKP lilere göre gün düşmanıyız AKP lilere göre dış göçün AKP lilere göre hepimiz bölücü bu dünyada bir tek AKP liler kutsanmış gerisini at çöpe
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 10:17
AKP liler ve Erdoğan kendisi gibi düşünmeyen herkese terörist fetö'cü kandil illet Zillet diyor yani şöyle demek istiyor ya bizdensiniz ya onlardan sınız buşh da bunu demişti 11 eylülden sonra Yani kendi halkını terörist gören bir zihniyet Ondan sonra gel de bu ülkeyi terk etme.
davut usta 07 Şubat 2019 14:47
0
Halkın oylarıyla seçilen Ahmet Davutoğlu değil Recep Tayyip Erdoğandır. bu kafaya ulaşmak için ne yapıyorsun ak trolcügüm tamammakarna yiyon 3 ögün 24 saat kanal a seyrediyon haklısın otomatikman senin beyne oksijen gitmedigi için error veriyor davut oglunu halk seçmedi diyoprsun gökten zembillemi indi ak trolcügüm
davut usta 07 Şubat 2019 18:19
0
yorumum yanlışlıkla buraya çıktı gazeteci erkanın yorumunun altına yazacaktım yanlışlıkla buraya yazmışım düzeltirim
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 21:21
3
10.17, Darbeci müptezeller de başarılı olamayınca ülkeden kaçarlar...
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 10:20
Bu sorunların bu hale gelmesinde her ne kadar payeniz olsa da, bugünkü fevkalade yazınız sizin cenahta hala umut vadeden vicdanlı kişilerin olduğunu gösteriyor. Daha çok gayret etmeniz gerekiyor. Bu milletin evladı olan diğer goruslerdeki insanlarla ilişki ve işbirliği kurmalisiniz. Bunu yaparsanız ancak toplumsal uzlaşma için ümitlerimiz yeşerecek.
gazeteci erkan 07 Şubat 2019 10:17
halkın seçtiği Ahmet Davutoğlu'nun Saray kararnamesi ile görevden alıp yerine atanmış olan Binali Yıldırım'ı getirdiler bu bile başlı başına bir kanunsuzluk ve hukuksuzluk dur şimdi de Binali Yıldırım çıkmış diyor ki ben koltuk meraklısı değilim Madem koltuk meraklısı değilsin neden Ahmet Davutoğlu'nun makamına oturdum orada itiraz etmen lazımdı diyecektim ki Ahmet Davutoğlu halk tarafından oyla seçilmiş bir insan Ben onun koltuğuna oturamam bu etik değildir demeliydi Ama demedi Demek ki Binali Yıldırım koltuk sevdalısı imiş.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 14:33
13
Halkın oylarıyla seçilen Ahmet Davutoğlu değil Recep Tayyip Erdoğandır.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 09:57
Mükemmel bir yazı! Teşekkürler Mustafa Bey. Bu tür yazılar doğruyu ve güzeli hatırlatıyor insanlara ümit veriyor. Gerçi Sorunlarımız ve çözüm yolları belli de kimsenin bunları masaya yatırmaya ve çözmeye niyeti yok maalesef. Ülkemizde herkes ancak mağdur ve mazlum olunca özgürlüğü, adaleti, hukuğu ve demokrasiyi hatırlayıp savunuyor, gücü elde edince de herşeyi unutuyor. Gerçek anlamıyla hukuk ve demokrasiye kavuşabilmemiz için çok zaman var zannederim.
HACI MURAT 07 Şubat 2019 09:45
Sayın Karaalioğlu'nun söyledikleri makul şeyler.Yalnız şöyle durumlarla da karşılaşıyoruz:Fikir özgürlüğünden dem vuran,birey olmaktan bahseden birinin fikirleri,başka fikir sahipleri tarafından eleştirilince linç ediliyorum diye feryadı basıyor.Halbuki linç ediliyorum dediği şey eleştirilmekten başka bir şey değil. Fikir özgürlüğünü savunanların çoğu zaman karşı fikirlere tahammül edemediğini görüyoruz.Bu da bir samimiyet sorunu ike karşı karşıya olduğumuzu gösteriyor.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 12:57
0
Yüzde yüz haklısın toplum olarak sorunumuz körü körüne bir fikir ve ideolojiye saplanıp kalmak ve bu ideolojiyi temsil eden kişi veya kurumları ahlaki değerlerimiz ve ilkelerimize ters düşmesine rağmen savunmak ve zamanla savunduğumuz şeye dönüşmek
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 16:12
0
Katılıyorum.. toplumun %50'si diğer %50'sinin fikrine saygı duymuyor. Bu hangi taraf olursa olsun böyle.. Bize düşen, bizim gibi düşünmeyen arkadaşlarımıza da kucak açmak, dinlemek, anlamaya çalışmaktır. Ancak, kendimizi karşımızdakinin yerine koyabilirsek birbirimizi anlayabiliriz. Yalakalar, menfaatperestler müstesna..
Misafir. 07 Şubat 2019 09:21
Nerden nereye!
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 09:24
Yine tarihe not düşecek mevcut durumu özetleyen müthiş bir yazı olmuş. "Aklı öldürürsen, ahlak da ölür. Akıl ve ahlak öldüğünde millet bölünür. Kadı’yı satın aldığın gün adalet ölür. Adaleti öldürdüğün gün Devlet de ölür."
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 09:23
Bu sistem sadece kendisi gibi dusunmeyene değil, kendisi gibi düşünse bile ,o düşünceyi kendisi gibi ifade etmeyene sorun çıkartıyor
Kararlı 07 Şubat 2019 09:16
Çamur kata kata memleketi bu hale getirdiniz şimdi sütunlarda ağlaşıyorsunuz!
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 10:22
7
senin gibi yapılan her doğru karşı çıksaydık ilerde bunlar kötü yola sapacak diye o kadar medyum olamadık beyim
karar okuru 07 Şubat 2019 09:02
İyi diyorsun, hoş diyorsun da...Taşgetirenin hiçbir darbede bu kadar kısıtlılık hissine kapılmamıştım şeklindeki yazısına yaptığım "ÜStad, abartının fazlası yalana girer ve büyük günahlardandır, kendini gözden geçir" şeklindeki yorumum "benim gibi düşünmeyen siz veya edtör tarafından yayınlanmadı!"...ele talkın vermek, kendi salkım yutmak değil mi bu durum
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 08:59
Yanlışın doğru doğrunun yanlış olduğu bir dönemde yaşıyoruz sana göre doğru ise bana göre yanlış sana göre yanlış ise bana göre doğrudur çünkü maçın kuralını ben koyuyorum
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 08:17
Bravo
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 07:30
Kesilip çerçeveletip asılacak bir yazı. Elinize sağlık hocam.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 07:02
Bugün susmak sornları halederse susalım ben bu ülkede darbe olmaz artık demişdim enflasyon olmaz drmişdim hak ve hukuk hic umutlanmadıgım kadar umutlarım vardı o kadar kendimizi garentide hisediyorduki haklıydık çünkü geçmişde bu konuda çok bedel ödemişdik devletimizin doğrularına dogru diyor sorgusuz sualsiz arkasında gidiyoruz am o dogrular beli bir süre sonra yanlış oldu söyleniyor ortada kalıyoruz eniysi susmak dogru yanlış çok karışdı
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 05:43
Fikir ozgurlugu veya daha iyi bir tanimlama ile KONUSMA VE iFADE OZGURLUGU, Turkiye'de devletin en korktugu seydir. Cumhuriyet kuruldugundan beri de oyle olmustur. AK Parti iktidarinin ilk 10 yilinda konusma ve ifade ozgurlugunde buyuk ilerleme olmustu. Daha once tabu olan bircok konu tartisilmaya baslanmisti. Karanlik tunelin ucunda isik gozuktu artik derken, Ergenekon tiyatrosu, Gulen tarikatiyla iktidar kavgasi, 15 Temmuz felaketi herseyi silip supurdu. Arkasindan Turk tipi baskanlik geldi. Basin ozgurlugunde, demokratik endekste, hukuksuzlukta kume dustuk. Umutlu olmak icin bir sebep yok.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 07:33
1
Doğru ve ben gururla bahsediyordum çevreme,geçmişinde ayıbı olmayan temiz bir parti diye.. Peki şimdi,DP,ANAP,DYP kırıntısı bir hale evrildi. Trenden inenler binemez deniyor ama,tren raydan çıkmış haberi yok..
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 14:33
4
Eee sen ve daha yüzlerce AKP karşıtı bu sayfalarda çatır çatır eleştirinizi yapmıyor msunuz ? Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu ?
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 05:23
Tebrikler güzel yazı..
evin 07 Şubat 2019 05:17
dünyada beğenmediği partiye oy veren 6 milyon vatandaşına terörist diyen bizden başka ülke yoktur sanırım...neresinden bakarsan rezalet...
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 08:11
12
Dünyada bir siyasi parti liderinin bebekleri katletmekle tanınan bir terör örgütü lideri için "heykelini dikeceğiz, heykelini" diyebildiği başka bir ülke yoktur sanırım. Yoksa var mı? Varsa bilmek isteriz. Lütfen boş edebiyatı bırakıp bizi aydınlatınız...
göktürk börü 07 Şubat 2019 10:08
1
daha 3 sene öncesine kadar PKK ile oslo'da MİT görüşmedi mi MİT'e izin verdim diyen Erdoğan değil miydi habur'da mahkemeler kurup PKK'lıları affeden AKP değil miydi Diyarbakır'da Şivan Perver ve Barzani ile Megri Megri deyip halay çeken AKP ve Erdoğan değil miydi Siz neyin kafasındasınız ak troller Siz yaptığınız zaman helal mi başkaları yaptığı zaman haram mı her şey size mübahmı.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 10:12
4
Haklısın. Terörist dediği insanların oylarını almak için binbir takla atan başka lider de yoktur. Madem terörist kapat o zaman.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 18:56
4
Palavranın da bir sınırı vardır. İnsaf. 6 milyon insana terörist diyen yok, HDP'nin bazı milletvekilleri teröre açıktan destek verirse bunların terörle ilişkisi olduğu söylenir elbet. Muhalefet kendi uydurduğu yalanlara kendisi inaniyor... Tam bir zavallılık. Yalanlarla, dolanlarla muhalefetin gelebildiği nokta ortada... Hala akıllanmayacak mı?
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 19:01
5
göktürk börü, eğer ben silahı bırakıp demokratik siyaset yapacağım derse, Oslo'da da konuşulur, Habur'da da... Ama sonradan ben hendek kazacağım, Suriye de devlet kuracağım deyip saldırmaya başlarsa, o zaman terör yapacak demektir. İlişki kesilir. Ataların göktürk'leri iyi tanı, onlar da Erdoğan'ın yaptığını yaparlardı...
KARAR OKURU 1 07 Şubat 2019 03:09
Ekmeksiz yaşarım Hürriyetsiz yaşayamam.(Saidi Nursi)
musto 07 Şubat 2019 11:02
6
O nunu için mi doğudan batıya kaçtı kürtlerin içinde barınamadı zehrini batıya saçtı.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 12:01
6
Musto, devlet onu zorla batıya sürgün etti.
musto 07 Şubat 2019 12:50
6
Sözde doğuyu cahillikten kurtaracak bilim yuvaları kuracaktı kurtuluş savaşına katılmadı isyancı şeyh said isyanında sürüldü dönebilirdi dönmedi anadolu insanı saf temiz kandırılabilirdi bu mümbit torakta yeşerdi memleketinde herkes uyanık karşılıksız bir şey vermez neden dönsün.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 02:33
Vay be! Nereden nereye geldi ülke. 10 yıl önce ne konuşuluyordu, yazılıyordu. Şimdi yazarlar ne olur hiç olmazsa düşünce özgürlüğüne dokunmayın diye yalvarıyorlar. Gerçekten utanılacak hale geldik.
10 yılda değişenler... 07 Şubat 2019 20:32
4
10 yılda değişen şeyler, Fetö devletten temizlendi. Fetö korumasını kaybeden PKK son günlerini yaşıyor...
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 02:12
Utangaç demokrasi talepleri ile gelmez demokrasi. Otokratik yönetimlerin toplumları sopa ile yönetme yöntemine karşı tek yol meşru direniş ile herkes için demokrasiyi savunmaktadır.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 07:26
6
Siz de diyorsunuz al kılıcı eline salla rastgele kime gelirse kardır. Karaalioğlunun okuyucu kitlesi bellidir. Edebince uyarıyor,beyefendi gibi bizi cesaretlendirip birilerini nazikçe uyarıyor. Daha ne yapsın, arena değil burası..
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 01:53
Niye fikir özgürlüğüne dokunan mı var? Baksanıza kendiliğinden gelişen bir durum sanki. Yani yazınız ortaya. Bu ülkeyi bu hale getirenlere aman hitap etmeyin. Orta sahada pas çevirin siz. BÖYLE DEVAM.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 01:44
Çok güzel bir yazı. Maalesef kısır döngüye girdik, ve seçimde iktidara halk dersini vermesse politika değişikliği ve ülkede birlik, beraberlik artık çok zor başarılır.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 01:43
Saadet partisinin reklamına bile tahammül edememişler. Çok hassas(!) yöneticilerimiz var.
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 21:44
4
Demek biri sana sülün osman dese hoşuna gidecek...
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 01:39
Cok guzel bir ozgurluk ve demokrasi manifestosu olmus. Ne yazik ki yoneticilerde bunu anlayacak ve uygulayabilecek cap ve yurek yok. Sonuc: Turkiye kaybetmeye devam edecek...
KARAR OKURU 07 Şubat 2019 01:34
Evet, umarım bu makale müzmin AKP düşmanlarının kulağına küpe olur...
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN