Back To Top
Batı ahlaken çöküyor ama bizim ahlakımız mükemmel!

Batı ahlaken çöküyor ama bizim ahlakımız mükemmel!

 - Son Güncelleme: 17.02.2020 Pazartesi 07:38
- A +

Müslüman bir toplum olarak ahlaka önem veririz. Bu konuda hemen her birimizin kulaktan dolma da olsa ayet ve hadislerden haberimiz vardır. Her vesileyle ahlaklı olmanın ne kadar önemli olduğunu anlatır, hatta fırsatını bulursak kendi çapımızda ahlakla ilgili küçük bir vaaz bile verebiliriz.

Kuşkusuz dinle ahlak arasında derin bir bağ olduğunu hepimiz biliriz, ancak ahlakın sadece süslü kelimelerle ifade edilen bir kavram olmadığını, aynı zamanda tek başımıza kaldığımızda bile her an hesap verilebilir bir konumda olmamızı gerektiren bir değer olduğu konusunda yeterince duyarlı olduğumuzu söylemek ne yazık ki mümkün değildir. Ali Bardakoğlu Hoca’nın ifadesiyle “Din bize, davranışlarımızın hesabını kendi içimizde verebilme bilinci kazandırır. Hukuk şeffaflığı, hesap verilebilir olmayı öngörür. Ama din hiç kimsenin olmadığı bir yerde bile şeffaflığı, kendimize karşı dürüstlüğü, kendimize ve Yüce Yaradan’a karşı hesap verebilir olmayı öğütler.” (Yüzleşme, s.45)

Genelde Müslüman toplumlar olarak ‘ahlak’ kavramının kendi hayatımızda nasıl bir karşılığı olduğunu ve de dindarlığımızı ahlaki kriterlerin nasıl şekillendirdiğini konuşmayı pek sevmeyiz. Bunun yerine Batı dünyasının sınırsız özgürlük yüzünden derin bir ahlaki çöküntü içinde olduğunu, bu yüzden de sapkınlık içinde olan Batı medeniyetinin çökmekte olduğuna ilişkin hurafeleri en veciz kelimelerle anlatmayı tercih ederiz.

Zaman zaman kendimizi bu coşkuya öylesine kaptırırız ki, ahlaki kirlilikle malul durumda olan İslam toplumlarının perişan halini gizlemek için rahmet dini olan İslam’ı bir manivela olarak kullanmaktan bile çekinmeyiz. Bir bakıma dine sponsorluk görevi yükleyip, İslam’ın ruhuyla örtüşmeyen hallerimizden kurtulma hesabı yaparız.

Çünkü kafamızdaki ideolojik şablonlara göre bir din tarifi yaptığımız için bizim ahlak anlayışımızın hak-hukuk, adalet, özgürlük, şeffaflık, liyakat gibi evrensel değerlerle bir akrabalığı bulunmamaktadır.

Ne zaman kendi ahlaki kirliliğimizle yüzleşmek durumunda kalsak, hemen geleneksel ezberlerimize dönüp, “Batıda, laisizm, sekülerizm, liberalizm gibi batıl ve insan fıtratına ters olan ideolojiler Batılı toplumların ahlaken çökmesine ve çözülmesine neden olmuştur” diyerek bütün günahlarımızdan kurtuluruz!

Aslında Müslüman toplumlar olarak ahlak konusunda halimizin içler acısı durumda olduğunu hepimiz biliriz, ama nedense bunu kendimize bile itiraf etmekten çekiniriz.

Dinle ahlak arasında kuvvetli bir bağ olduğunu bildiğimiz halde neden arka kapıdan kaçarak ahlaki sorumluluklarımızdan kurtulmaya çalıştığımızı anlayabilmek için, Batı ile İslam dünyası arasında kısa bir karşılaştırma yapmak sanırım yeterli olacaktır.

Oysa ahlaki zaaflar içinde olduklarını tekrarlamaktan keyif aldığımız demokratik toplumlarda yolsuzluk yapan, rüşvete bulaşan en tepedeki devlet görevlileri dahil herkes yargı önünde hesap verir, hem de en acımasız şekilde. Medya da bu konuda en önemli denetleme güçlerinden birisidir.

İslam dünyasında ise yolsuzluk yapan, rüşvete bulaşan devlet yöneticilerini denetleyecek, hesap soracak bağımsız ve tarafsız yargı gücü bulunmamaktadır. Bu ülkelerdeki yazılı ve görsel yayın organlarına demokratik anlamda ‘medya’ demek bile mümkün değildir. Zaten onlar da iktidarların yan kuruluşu gibi çalışmaktadırlar.

Yeri geldiğinde “Batılı ülkeler sadece kendilerine demokrat” diyerek sorumluluklarımızdan kaçmak için bahaneler üretsek de gerçek şu ki; demokratik ülkelerde bireylerin en temel insani hakları, özgürlükleri hukukun teminatı altındadır, basın özgürlüğü demokrasinin en temel denetim enstrümanlarından birisi olarak kabul edilmektedir. En önemlisi de bu ülkelerde hiç kimse, “Acaba iktidarı eleştirirsem gece yarısı polis kapımı çalar da, apar topar tutuklanır mıyım?” korkusu içinde değildir.

Ancak Türkiye ve diğer İslam ülkeleri için aynı şeyleri söylemek ne yazık ki mümkün değildir. Her gün ahlaktan, Allah’ın insanları hür olarak yarattığından, adaleti emrettiğinden söz ederiz, ama bireylerin ifade özgürlüklerinin önüne barikatlar kuran, hukukun üstünlüğüne riayet etmeyen, gerektiğinde yolsuzlukların üzerine perde örtmek için fetvalar üreten kirli yönetimlere destek vermekte de bir beis görmeyiz.

Evet hurafelerimizi tekrarlamaya devam: Batı ahlaken çöküyor ama bizim ahlakımız mükemmel...

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 19 Şubat 2020 22:11
Adalet ahlakı, iş ahlakı, trafik ahlakı, ekonomi ahlakında Batı, İslam dünyasının çok daha ilerisindedir. Biz Müslümanlar, işin hamaset ve retoriğini yapmaktan pratiklerini yapmaya vakit bulamayız! Çok sevdiklerini iddia ettikleri Aliya'nın Doğu Batı Arasında İslam kitabını biraz karıştırsalardı bu gerçeklikleri, onun kaleminden de okumuş olurlardı. Hani seviyorlar ya belki ona inanırlar.
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 15:25
Tesekkur ederım bır tesbıt ancak bu kadar dogru yazılir hocam
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 23:38
Mükemmel bir fikir yazısı Mehmet bey
Sanayi devriminin, nükleer silah üretmenin üstün ahlakla bir alakası yoktur. Bunlar çalışkanlıkla alakalıdır. Adam çalışkan olur ama edepsizin teki de olabilir. Sanayideki başarısı için Batının ahlakına hayran olmak eblehliktir.
Karar okuru 18 Şubat 2020 00:35
1
Su anda yorum yazdiginiz teknoloji, milyonlarca hayat kurtaran ilaclar, tibbi cihazlar, hayat kalitenizi yukselten, Telefon, elektrik, otomobil, ucak ve daha niceleri bati tarafindan bulunup tum insanlik yararina sunulmus bu SADECE taktir edilir. Sizin bati ahlakindan ne anladiginizi bilmiyorum ama hayatinin yarim asrini batida gecirmis bir insan olarak soyleyeyim asil eblehlik tum bunlari yapan insanlara ahlaksiz sifatini cahilce yapistirmaktir…
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 01:01
0
Bu yazıdan bunu mu anladınız..
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 01:45
1
01.01, Nükleer silah etmek ahlaki midir, diyorsun....
01.01 18 Şubat 2020 02:15
0
Dedigim şu : Yazar konuyu toplumlardaki karşılıklı duyarlılık, adalet,hakkaniyet üzerinden ele almış nükleere nerden geldik, biz ahlaki bir tercih dolayısıyla nükleer bomba yapmıyor degiliz ki önce dişmacunu üretecegiz ki onu da emin olun ilk fırsatta yaparız.(Bence yapmamalıyız) En büyük topları döktürmekle öğündügümüz bir tarihimiz var o toplar da o zamanların bombasıydı..
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 07:56
0
2.15, Nükleer silahla topları aynı gördükten sonra konuşacak bir şey yok.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 21:13
Bütün ahlaksızlığı yapın. Yapmazsanız safsınız. Bir tövbe ile af olunacaksınız. Çalın çırpın, bir boğayı kurban edince bütün yediğiniz haramlar silinecek. O da yetmedi, en garantisi Kadir gecesini bekleyin, bir dua ile bütün günahlarınız silinecek. Ne güzel dinimiz var. Son nefesinize kadar tövbe etme şansınız var. Ama domuz etin sakın yemeyin. Ağzınıza değmesin yoksa cayır cayır cehennem ateşi boğazınızdan aşağı verilecektir.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 23:40
4
21.13, Tövbe etmeyenler ahlaklı mıdır? Kurban kesmeyenler haram yemez mi? Donuz eti yiyenler kul hakkı yemiyor mu?
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 01:40
0
21:13 Domuz eti yemek, alkol almak, zina yapmak bir insani ne ahlakli ne de ahlaksiz yapar. Sorun domuz eti yemeyip, ramazan’da oruc tutunca kendini ahlak bekcisi sananlarda. Ister ye ister yeme. Ahlakli olmanin geregi cok farkli.
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 11:25
0
01.40, Seninle ahlak kuşmak boşuna... Senin önüne arpayı koydun mu gerisi fora.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 21:09
Birisi çıkıp, ben eşcinselim diye açıklama yapıyorsa, yada eşcinselliğini saklama gereği duymuyorsa, bu onun özünde ahlaklı olmasındandır. Kimseyi kandırmak istememesindendir. Olduğun gibi görünmek ahlakın temel ilkesidir. Ama bunu anlayacak/sindirecek seviyeye gelemedik henüz.
Islamcilar inandiklari icin ustun ve ahlakli olduklarini iddia ediyorlar. Nicin? Cunku uretebildikleri birsey yok, kendilerini ifade edebilecekleri baska hic bir sey yok. Tin, tin! Boylece belesten ustun ve ahlakli olup rahatliyorlar. Ahlak konusunda Batida devasa bir literatur var. Etik yonetim universitelerde ciddi bir bilim dali. Islamcilar icin ahlak buyuk olcude kadinin bacak arasina indirgenmis durumda. Pratikte (yani gercek hayatta) ise islamcilar batidan daha ahlakli degil. Tam tersine!
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 21:50
4
19.39, Mesela yetimi kayırmak, yoksulu doyurmak üretmek değildir. Ama üstün ahlaktır. Tanrısı üretim olanın ahlakı da sadece üretmek oluyor... Not: İslam ahlakı deyince akıllarını cinsel yasaktan başka bir şey gelmiyor...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 23:14
1
19.39. Yetimi kayirmak, yoksulu doyurmak sadece islam dinine ait bir ozellik degil, butun dinlerde var.
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 00:08
3
23.14, Ama itham edilen Müslümanlar...
HACI MURAT 17 Şubat 2020 18:47
Hayır namına ne varsa İslam'da ve müslümanda var.Gerisi boş laf.
Muhtefi.. 17 Şubat 2020 19:31
2
Haci Eyvallah :))...Suphe yok..Baklavacıya gidip En iyi Baklava fıstıklı, tereyağlı, ince yufkaliidir ve Altin.renginde pişmiş. Serbeti şekerden orjinal.deyip.bulamac satıyorsa hadi ordan deriz. :)..bizmki de öyle. Yine ornek ARABA ARKASINA YAZILAN HUZUR ISLAMDADIR..fakat ters yönde,absürd yerde park.eden araba gibiyiz..!...:))...özeleştiri lazim.acillll...!
Batı ahlaksızdır. Biz de iki asırdır Batı hayranlığı yüzünden ahlaksız olduk... İsteyen istediği gibi kıvırıp dursun.. İşin aslı budur...
Kukumav Kuşu 17 Şubat 2020 19:06
3
İki asır derken? Tam bi tarih var mı?
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 22:17
5
19.06, Müslümanlar izzet ve şerefi Batılılarda aramaya başlayandan beri. Bu belirgin olarak iki asırdır böyle. Sebep dünyalık geri kalmışlık. Oysa Müslümanlar İstanbul'u fethederken daha çok İslam ahlakına sahiplerdi. Batılılar da daha çok kendi ahlaklarına bağlı idi.
Hangi ahlak daha insanidir? "Karnı aç iken kendisi tok yatan bizden değildir" diyen ahlak mı? Sadece kendi karnını doyurup "Başkalarının karnı devletin işidir" diyen ahlak mı? Ekonomik üstünlük sağlayanın her işini kutsamak ayıptır. Tefeciler her daim zengin ve ekonomik olarak gelişmiş insanlardır. Öyle ise ahlakları da iyidir denebilir mi? Ne hale geldik. Bir zamanlar zenginliğin her türlüsüne düşman solcular, şimdilerde Batının zenginliği karşısında her şeylerinden vazgeçmişler...
Cogaltarak tefeciye meydan acan, goz yuman ve hatta besleyip semirten sistem ahlakli midir? Yine orman ve agaclar meselesine kitlenip kaldik, buradan daha bir iki adim atmisligimiz yok. Ahlak bir sorumluluk mudur? Oyleyse kimin? Toplum ya da toplumsal yasami duzenleyen/yoneten devlet ahlak tanimi yapabilir mi? Benim ahlak anlayisim ile baskasininki uyusmadiginda uzlasmaci asgari musterek alani kim belirleyecek? Bireyi ve tabii toplumu guvende tutacak olan bu musterek alan nerededir? Teoride midir pratikte midir? Ve bu alani kim korur? Bati bu defterleri coktan kapatti. Biz su tekerlegi bir ica
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 00:09
4
23.13, Ahlakı siyasete alet etme.
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 00:32
0
Kesinlikle katiliyorum 00:09, birilerinin bunu aynen tekrar ederek siyasetcilere soylemesi lazim (emir almayi pek sevmiyorlar ama)
Hüseyin Karakoç 17 Şubat 2020 18:02
Eski Bayındırlık Bakanı Koray Aydın ı bir Kadir Gecesi günü TBMM de savunma yaptırmadan ağlayarak yüce divana senin de verdiğin oyla kaldırdığın elle yüce divana gönderdiniz . 17-25 Aralıkta bakanlara hesap soruldu mu sorulmadı hani AHLAK demişin de aklıma geliverdi..
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 18:45
3
8.02, Ya Ocaktan anladın mı şimdi? Sen de pek ahlaklı değilmişsin yani...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 18:02
Gerçek kanun korkusu uygulanamadığı an delinir. Mesela büyük Batı metropollerindeki elektrik kesintilerinde yaşanan yağmalar gibi... Gerçek Tanrı korkusu için artı bir güvenliğe ihtiyaç yoktur...
Mehmet 17 Şubat 2020 17:52
Bizim dükkanlarımızda SATILAN MAL GERİ ALINMAZ diye yazıyor Avrupalı müşteri kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim diyor .. Beş tane oda kapısı yaptırdım bazı eksikleri var adamlar geleceğiz dediler aylardır gelmediler . Kim ağzından çıkanı kulağı işitiyorsa kim ağzından çıkan sözü yerine getiriyorsa kim yaptığı işi düzgün yapıyorsa o insan ahlaklı insandır .
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 17:24
18 senede ahlakı bunlar çökerttiakepe denilen yalan dolan takımı
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 17:12
II. müdürüyle konuştu. “İşlemi hızlandıralım, iki gün sonra gelin hesabı açalım, bir de “Pound”a çevirelim, cüzdanda kolay saklarsınız” dedi. Hafta sonu cüzdanda kraliçelerle (50 £) dolaştım, bu arada kendimi zengin bile hissettim. O kadar para cüzdanıma hiç girmedi, gelmeden bitiyor... İnsana güveni ilk orda gördüm... Kara paranın aklanması mevzuatını da...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 17:12
I. 25 yıl kadar önce bir batı ülkesinde 6 ay yaşadım öğrenci olarak. Gittiğimde yanımda 2 aylık idare edecek kadar para götürmüştüm. Banka hemen hesap açmadı. “Bir hafta bekleyin” dedi. Niçin diye sordum, “kara paranın aklanması mevzuatına göre araştırma yapılacak” dediler. Ben her gün okula gidiyorum, para bir şekilde kaybolursa aç kalırım, zaten çok bir para değil, size evrak vereceğim, beni her şekilde bulursunuz dedim. Memur, +++
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 16:59
1 yılda çöpe giden ekmek 1,4 milyon asgari ücrete bedel” Hani biz yere düşen ekmegi öpüp başımıza götürüyorduk. PEKİ BU ISRAF AHLÂKLI bir davranışmıdır. Değilse AHLAK nedir.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 18:43
8
16.59, Yere düşen ekmeği öpüp başına oyanlar var ya işte bütün kabahatli onlar. Bütün ekmekleri onlar çöpe atıyor.
Salih devam 17 Şubat 2020 16:55
Milyonları fakir bırakıp sonra onlardan dervişlik beklenemez. ADİL bir sistemde ancak karakterli insanlar yetişir. İstisnalar kaideyi bozmaz tabi. Adil/işleyen/dürüst bir sistem için ne lazım? :AKIL. Akıllı insanlar iyi organize olur, iyi organize olmak demek iyi sistem kurmak demektir. İyi işleyen bir sistemde kimseye hırsızlık, yolsuzluk,vs gibi ahlaksız işlere tolerans yoktur, esasen imkanda yoktur. günah dersin aldırmaz ama yatırımlarla yola getirirsin.
Salih 17 Şubat 2020 16:45
Arkadaşlar batıda ahlak denen bir kavram yok, varsa filozoflar için eski kitaplarda var. Peki nedir bu batı ahlağı denen şey?:sistem. Adilce işleyen ve herkesin saygı duyduğu bir sistem. Kırmızı ışıkta duruyor sevap olduğu için değil €200 cezası olduğu için. Sistem müsait/açıklık barındırıyorsa bal gibi rüşvet alınır ama çok istisnadır ve farkedildiyinde hemen o açık tamir edilir. Sosyal adalet var, kimse kimseye el açmadığı için, yandaş ve yalaka barındırmaz bu sistem."İyi bir dünya kendinde baslar"bir şiardir.Hz. Ali:" Fakirlik ölümden beterdir". der Milyonları fakir bırakıp sonra onlardan d
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 17:58
9
16.45, Batılı kırmızı ışıkta 200 Euro ceza vermemek için duruyor. Yani ceza olmasa geçecek. İşte bu ahlaksızlıktır. Devletin işsizlik maaşı vermesinden ibaret bir sosyal adalet var. Diyelim bir Batı ülkesinde devletin bütçesinin yetmeyeceği bir doğal afet meydana geldi. El açmak diye aşağıladığın insanın insana yardımı ahlakı da yok... Toplumun hayvandan ne farkı kalır. Klişe cümlelerle düşünmek insan olmaya yetmez....
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 19:46
1
hangi bati ülkesiymins o 200€ kirmizi isik cezasi kesen? Kesinlikle o kadar yüksek degil. maalesef türkiyedeki toplumun cogunlugunun dusuncesi böyle oldugu icin, sittin sene tek adim gelisemez ülke.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 23:46
0
19.46, İşkemden itiraz etme Amerikada kırmızı ışıktan geçmenin cezası 900 USD.
Bu nasıl hesap?.. 17 Şubat 2020 16:43
Bu ülkede namaz kılanların oranı yüzde 20 ama ahlaksızlığın tamamından İslam sorumlu. Diğer yüzde seksen neden ahlaklı değil?
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 17:02
2
Akp’liler namaz kilmiyor mu?
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 17:21
2
Diğer %80’in ki öyle mi bilmiyoruz, öyleyse de ahlaksızlığı kendi sorunu. Ama ülkenin %99’u müslüman deniyor. Ben de bir müslümanım. Müslümanların bu kadar çok olduğu yerde bu kadar yolsuzluk ve hukuksuzluk oluyorsa, müslüman hesabını sormuyor ve kendine çeki düzen vermiyorsa bu ahlaksızlıkları yapanlar veya yapılmasına göz yuman mensubiyet gurubu, mensup olunan dine de zarar veriyor demektir. O nedenle müslümanlar kendilerini bir değil, beş on yirmi kere sorgulamalılar...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 18:30
5
17.02, AKP'li olmak için namaz kılmak diye bir şart mı var. Ben hiç işitmedim. 17.21, ahlaksızlığı yüzde doksan dokuzu Müslüman topluma yükleyenlerle, milletin çoğu deist oldu diyenler aynı kişilerdir.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 18:47
2
17.02, Öyle bir ey yok. Seni CHP'liler kandırmış. Sen unun için mi AKP'ye gelmiyorsun. Tüh... Yazık etmişsin...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 19:11
1
17.02 @ CHP'de namaz kılmak yasak mı?
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 21:04
1
17:02’ye cevap yetiştiren yandaşlar. Yaranıza dokunmuşum. akp’ye cebinizin menfaati için oy veriyorsunuz, dindarmış gibi numara yapıyorsunuz, ama biliyoruz kimsizin alnınız yere sadece cuma ve bayram namazlarında o da millet görsün diye değiyor. Tövbe edin, Allah affetsin sizleri. Viskiyi de evde gizli gizli içmeyin.
Milletin çoğu deist oldu deniyor. Ama iş ahlaksızlığa geldi mi herkes dindar Müslüman sayılıyor...
Mercedesçi Diyanet,komisyoncu Kızılay
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 15:22
Bizim halkımız edep ile ahlakı, (batıdaki karşılığı etiktir), karıştırıyor. Küfretmek, mahrem yerlerini açmak edepsizliktir ama edebin sınırları topluma, hatta bölgeye göre değişir. Ahlak farklıdır. Sınavda kopya çekmek, rüşvet almak, yalan beyanda bulunmak edepsizlik değil, ahlaksızlıktır.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 15:19
ört ki ölem
vasati 17 Şubat 2020 15:16
....ve girizgahta 9. senfoni çalıyordu.....!
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 15:05
Sayın Ocaktan ; keşke yanılıyorsun, yazdıkların yanlış diyebilseydim. Ne yazık ki eksiği var, fazlası yok.
cumhur 17 Şubat 2020 14:37
Mehmet bey çok güzel ve en çok ihtiyacımız olan bir konu seçmişsiniz.Aynı konu üzerinde devam etmenizi dilerim.Peygamberimiz"Ben güzel ahlakı tamamlamak üzere gönderildim."demiştir.Hak,hukuku,adalet yüce Mevlanın isimlerindendir.İslamı kendi çıkarları doğrultusunda kullananlar islama en büyük zararı verenlerdir.Zaten münafıklığın derecesi kafirlikten de alttadır.Allah hepimizin yardımcısı olsun...
KARAR OKURU 19 Şubat 2020 05:19
0
Hem umreye gidecek hem borcu olduğu kişiye borcunu vermeyip hava basacak. Hata İslam damı yoksa umre hacılığını yapıp hava basan kişidemi dinimizde hatayı yapmamayı yapanların günahkar ve harama bulaşmamasını hatırlatır. İnsan münafıklığı meslek edinmiş de İslam dini tehlikedededir. Bununda acısını fitil fitil burnumuzdan soluyarak çekeriz. Ama zalimler için yaşaşn cehennem. Tek teselli insan olmak asalak bir gibi olmamak.
Hâli pür melâl'imizi çok güzel resmetmişsiniz Mehnet bey,çok sâğolun.Ömer Hayyam da aşırılar öncesinden,şu anki müslümanların kanayan yaralarına parmak basmış ve demiş ki:"Bir elimiz de kadeh,bir elimizde Kur'an.Ne tam kâfiriz,ne tam müslüman".Tam da vaziyet bu. İman da var,yalan da(aslında birarada olmamaları gerekiyor ama şu anda oluyor).Çünkü Allah'ın Rasul'ü:"Yalanla iman bir arada bulunmaz "buyuruyor. Sözde dindar,özde ..n.fık.İman var(taklid-i iman),ahlâk sıfır.İbadet var(ubudiyet değil),adalet yok.Vs.vs.
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 08:07
0
14.27, Ocaktan''ı yanlış anlamışsınız. Ocaktana göre Batı gibi sanayileşsek bir elimizde kadeh bir elimizde Kur'an olmasının bir mahzuru yok.
El Baki huvel baki 17 Şubat 2020 13:59
Bu zihniyet ve toplum için,"kaçtım müslümanlardan sığındım Kur'an a" mı demek lazım,yoksa"Allah siz müslümanlar" mı bilemedim...
Ecmel 17 Şubat 2020 13:52
Düşünmeyen ve sorgulamayan toplumların ahlak, adalet ve özgürlükle işi olamaz. Bunlar, iktidarlara yalakalık yaparak makam ve menfaat elde etmeye çalışırlar. Onursuz bir hayat geçirdiklerinin farkına varmazlar.
E.K 17 Şubat 2020 13:47
Guzel bir yazi. Tesekur ederiz. Ahlaktan ne anladiginiza bagli. Ben otuz yildir Bati da yasiyorum. Ahlak anlayislari bizden farkli. Ancak kendi icinde tutarliligi olan ahlak anlayislari var..Bu anlayis din odakli degil. Daha cok durustluk temeline dayali bir anlayis..Kendi din anlayisimizi ve toreyi baz alarak baskalarinin ahlak anlayisini kendimizce tanimlamak bizi dogru sonuca goturmeyebilir. Sanirim cogunluklada bu hataya dusuyoruz. Bir insan dindar olmadan ahlakli olabilir. Yada tersi.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 17:02
4
Mesela Almanların çoğunluğu ateist ama adamlar ahlaksuz mal uretmiyorlar. Üstelik dindar geçinen ülkelere borç para veriyorlar.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 18:37
0
17.02, Almanların çoğu atesit olduğu için Mercedes üretiyorlar?..Yani Mercedes olmasa Tanrıya inanacaksın... Bak sen şu Mercedsin yaptığına...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 18:49
0
17.02, "Allahsız mal bile beş para etmiyor" diyorsun yani...
KARAR OKURU Mürsel 17 Şubat 2020 13:11
Her gün ahlaktan, Allah’ın insanları hür olarak yarattığından, adaleti emrettiğinden söz ederiz, ama bireylerin ifade özgürlüklerinin önüne barikatlar kuran, hukukun üstünlüğüne riayet etmeyen, gerektiğinde yolsuzlukların üzerine perde örtmek için fetvalar üreten kirli yönetimlere destek vermekte de bir beis görmeyiz. Evet hurafelerimizi tekrarlamaya devam: Batı ahlaken çöküyor ama bizim ahlakımız mükemmel...
Muhtefi.. 17 Şubat 2020 13:09
***Batı ahlaken çöküyor ama bizim ahlakımız mükemmel!***...bu yobazlarin ZUGURT TESELLISI...% 90 Kapıyı açsalar Şalvarları sallaya, sallaya giderler Batiya..:)))..Ahlak pratikte yaşanandir..laflarda güzellemeler ile degil..!..
bir okur 17 Şubat 2020 12:53
90 yıl önce Mehmet Akif'in tespit ettiği gerçek 2020 yılında maalesef hala geçerlidir: "Dinleri var bizim işlerimiz gibi, İşleri var bizim dinimiz gibi."
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 12:18
Yönetilenler ahlaksız olunca yönetenlerinde farklı olmasını beklemek saflık olur.Herkes hakedildiği şekilde yönetilir.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 13:30
0
Haklısınız ama o yönetenleri de yönetilenler seçiyor. Parlamento, toplumun aynası. Vatandaş kendini görmek için meclise baksa yeridir. Yöneten işini doğru ve dürüst şekilde yapmadığında “yarabbi şükür” yerine “neden yapmadınız, yetkinizi kötüye kullanmayın” diyecek nitelikte seçmen lazım. Soran sayısı az olunca ciddiye alınmıyor...
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 01:37
0
Yönetenler ahlaklı olmak istese bile akrabaları ve parti tabanı (yani halk) iltimas isteyerek ahlaksızlığa zorlayacaklardır merak etmeyin. Milletimiz kayırılmaya karşı değildir kendisinden başkasının kayırılmasına karşıdır..
Demirhan ASİL 17 Şubat 2020 12:16
çok içtenlikle söylüyorum ki; "Batının ahlakı bizim ahlakımızdan daha düzgün", kimse kimseyi kandırmasın.
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 08:10
0
Bizde kastın kimler. İki asırdır Batılı olmak için uğraşanlarsa el hak doğrudur.
karar okuru 17 Şubat 2020 12:11
Biz ne batının teknolojisini alırız, nede batının ahlakını. Hatta biz İslamın ahlakını da almayız. Her hafta hutbelerde adalet ve ahlaktan bahsedilir ama diyanet reisi en lüks otomobile biner ve en kral dairede oturur. Hatta eşinin arabası da devlettendir. Buyurun size adalet ve ahlaklı olun diyenin hali.
önce düzelmeye kendinden başlasan iyi olur. Daha önce Ak Partiye az yağ çekmedin, şimdi anında düşman kesilip eleştirmenin faziletinden bahsediyorsun, Müslüman olmak imanlı olmak anlamına gelmiyor. İman ahirete inanmak ve milyarlarca yıl geçse de hesap vereceğine inanmaktır. Hesap vereceğine inanılsa zaten insanlık bu hale gelmezdi, ne yazık ki sizler de hakikatı kendi görüşlerinizde arıyorsunuz.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 14:48
2
Hep aynı olanı desteklemek ahlaki olmadığı gibi eleştirmek de ahlaksızlık değildir. Olaylara kendi özelinde bakmak gerekir.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 10:56
“Ahlaksız ve çöken batı”ya gidip neden ikide bir kapısını çalıp para ve yatırım dileniyor, neden o ahlaksızların pahalı ve konforlu arabalarına binmek için can atıyor, vergilerimizi çarçur ediyor, evlerini onların ürettiği eşyalarla döşüyorlar bizim yöneticiler? Ahlaklı ahlaklı bunları burda yapsalar, ahlaklı yerli- milli olanlarını kullansalar ya... Onları alıp kullanınca “ahlaksız” olunmuyor mu?
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 14:49
1
Sermaye ırkçılığı yapmayalım :)
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 10:54
Nerede okuduğumuz hatırlayamadım: Hristiyanlık için esas olan "Sevgi" iken, İslam için ilk esas "Adalet" tir deniyordu...Bu toprakların mayası Adalet olmalıdır.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 14:02
6
Ama bu topraklarda ne adalet olmuş,ne de sevgi...Kendimizi kandırmayalım. .
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 15:52
0
Tavuk yumurta döngüsü, sevgisiz adalet, adaletsiz sevgi ne işe yarar.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 18:51
0
14.02, Bu topraklarda sana iyi bir adaletsizlik yapmış. Bir türlü unutamıyorsun...
engineer 17 Şubat 2020 10:48
ben de diyorum ki : "onlar dönerken biz gidiyoruz" hani bir söz vardır : sen giderken ben dönüyordum diye,"Allah bizi kurtarsın" İzmir Alsancak Domenikan Katolik Kilisesi Başpiskoposu Guiseppe Bernardino, şaşkın ve üzüntülü anlatıyor: "Satanistlerin varlığı beni rahatsız ediyor, çünkü satanizm çok kötü ama çok kötü bir şey; Allah'a karşı bir davranış. Tam olarak O’na karşı gelmek. Neden İzmir'i, başşehir seçtiklerini de anlamıyorum. Halbuki İzmir sakin bir yer. İnsanları da sakin insanlar. Kiliseler çok desem, o yüzden olamaz, çünkü İstanbul'da daha çok kilise var.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 14:41
0
Ne alaka
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 10:33
İslâm ahlâkı mi bıraktılar. Kemalizm ile bu milleti iğdiş ettiler. Son 20 yıllık iktidar Kemalizmin can simidi oldu.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 15:54
8
Seninkiler 18 yılda rekor kırdı bu konuda,
Türk oğlu ! 17 Şubat 2020 10:30
İkiyüzlü-riyakar-münafık hangi kelimeyi isterseniz onu tercih edin.Hz.Yusuf kıssasında Melik'in inancı konu edilmez.Hz.Yusuf neye inandığını bilmediğimiz Melik'in emrinde bakanlık yapmaktadır.Demeki ki mühim olan adalet ve ilahlık iddiasında bulunmayıp insanları sömürmemek.Firavunluk ilahlık iddiasında bulunup, insanları köleleştirerek zulm edip, her türlü sömürünün adıdır.Firavun bir isim veya makam değil, zihniyetin adıdır.Öyle olmasaydı aynı makamda oturan kişiye firavn yerine melik denirmiydi.
Ehl-i İrfan 17 Şubat 2020 10:28
ABD (CIA)ve AB'nin malum ülkesinin, istihbarat teşkilatı (BND) ve onların yerli-yersiz çok 'diyolog'lu, çok yönlü ihanet çetesini kullanan çok ahlaklı, çok merhametli, çok erdemli ve çok insancıl diğer batılı kuruluşlar 250 şehit,1660 gazinin verildiği "ihanet ve melanet" teşebbüsünü AK Parti'nin "kötülüklerinden"ve "zülmünden"Türk Milletini kurtarmak için işlediler."Siz vekillikten ayrıldıktan sonra herşey çok kötü oldu, herşey kötüye gitti."Zülümden daha beter olan zülmü, kötülüğü,ihaneti,melaneti sözle örtmeğe kalkmaktır.Ve bu eyleminide bu ülkede fark ettirmeden yaptığını zannetmektedir
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 10:21
Batı'da ahlaken çökme falan yok, ahlakları bizden daha iyi. Kim bu iddiaları ortaya atıyor ki, ham sofu safsatalarını bunlar! Dünyanın en ahlaksız milletleri şu an İslam ülkeleri, kimse kendisini aldatmasın.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 15:58
9
Bu iddiaları ortaya atanlar için ahlak eşittir kadın. E batıda da kadınlar özgür. O zaman batı ahlaksız ve ahlaken çökkün. Gördünüz mü ne kadar basit :)
Takipci 17 Şubat 2020 10:21
Bizdeki Vakiflar Bati'da olsa ne olur? Bizim herseyden once (kafir) Bati'nin ahlakini almamiz gerek.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 09:41
Vurun abalıya... Biz nikahla çok evliliğe karşı çıkan fakat zenginleri her yıl metres değiştiren çağdaş bir batı ülkesi değil miyiz? Köyden indim şehire misali lümpen hayat sürenler gibi 200 yıldır inancıyla mücadele edilen, elinden çeşitli usullerle İslam ahlakı alınan, batı ahlakını(!) da kabul etmeyen ve araf'ta kalan Anadolu insanı şimdi ahlaksızlıkla suçlanıyor. Batı'nın ahlakı da ayrı bir konu. New York'ta bir saatlik elektrik kesintisi olmuştu bir zamanlar, marketler talan edilmişti. Onlarınki ahlak değil polis ve ceza korkusu.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 14:09
3
Bizde izmit depreminde yaşananlar için ne diyeceksin?
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 09:38
Köşelere misafir olmadan, gazete sayfalarına takıldım. Hayrettim tavan yaptı. 'Googel Dede'ye bir iki isim girdim. Onların ifşa olmuş ilişkilerini cem ettim. Boy boy, rengârenk resimler. Her resimde karşı cinsine ihanet, toplum değerlerine saldırı, öyle ki; arkadaşını bayıltmış, adamın 'kız' arka- daşının elinden tutup, bir yata çıkarıp, geceye Dıranas'tan şiirler döktürüyorlar. Gün aydınlandığında da, maskeler düşmüş o buna, bu ötekine, öteki de berikine sallıyor. 'aceba iktidarı eleştirsem polis kapımı çalarda, tutuklar mı, özgürlüğüm biter mi' diye tasa içindeler. Sn. Ocaktan.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 09:30
Ahlakı sadece bacak arası olarak algılarsan (ki o da erkeklere uygulanmaz bu ülkede) işte böyle ahlaksız bir toplum ortaya çıkarırsın! İslamda dört büyük günahtan sonra en büyük günah kul hakkı ve adaletsiz yönetimdir...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 09:23
Batınin teknolojisini alalalım sayın Ocaktan ahlakını değil. Her ne ise biraz klişe oldu ama :)
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 10:16
14
Keşke ahlakını alsak sadece. O zaman teknoloji de gelit.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 13:28
9
Evet biraz klise olmus, yaklasik 150 senedir soyleniyor. Sonuc; ne ahlakimiz var ne de teknolojimiz.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 13:58
4
10.16, Bekle... Gelir, gelir...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 14:44
8
Bence ahlakını alalım
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 09:10
Çalınır, çırpılır sonra defalarca hacca umreye gidilir, zemzemle yıkanılır gelinir... Alın size pirüpak müslüman... Bir de soruyorlar, gençler neden deizme, ateizme yönelir...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 08:58
Turkiye Batıdan ithal ettiği makinalar veya hammaddelerle üretim yapıyor. Adamlar bizi boykot etse ve 12 ay makina yollamasa...İlaç hammaddesi yollamasa. . vs vs vs.. .Biz gerçek anlamda ÜRETİCİ değiliz. Nerdeyse her mamulde İSCİLİGİMİZİ kullanıyoruz. Bir anlamda TÜRKİYE DÖNÜŞTÜRÜCÜ BİR ÜLKE. Özgün bir İCAT yapmamız mümkün değil. TİCARİ anlamda bir davanız olsa Batı ülkelerinde, bize gore daha hızla ve adilce çözülebiliyor. İŞİN ÖZETİ. .AHLAKLI BİR TOPLUMUN DAVRANIŞLARI ÜRETTİKLERİ HİZMETLER DE YANSIYOR. HERKES ALMANKAR AHLAKSIZ DER AMA HERKES MERCEDES BMW WOSWAGEN
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 08:56
Kimin çöktüğü seçtiklerinden belli olur...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 08:52
bu arada iki paragrafınızı kopyalayıp duruma koydum; müsaadenizle küçük hafız.
ERKAN DOĞAN 17 Şubat 2020 08:52
Sayın Yazar 25 yıl Ankara kendisini alenen soyan bir adama sırf muhafazakar diye oy verdi.Sonra da yine sırf muhafazakar diye dürüst olduğu için değil Mansur Bey'i seçti.Bu toplum hiç bir zaman soyulmaktan ötelenmekten dolayı dertlenmedi.Tek derdi bunları kimin yaptığı.Benim ki ise sorun yok.Bizden değil ise Din düşmanı.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 09:29
13
Hay ağzına sağlık
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 08:36
Aslında İslam ülkeleri yüzyıllar önce yokoldu. Onların yerine İslam'ın kullanıldığı ülkeler var simdi. Üzülerek söylüyorum.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 08:33
34 gün 8 avrupa ülkesinde turist olarak seyahat ettim. Sınır geçmeleri hariç hiç bir yerde kimlik soran olmadı. Batı bitmiş abi. Yalan bile söyleyemiyorler. Rüşvet isteyemiyorler. Böyle bir toplum nasıl ayakta kalabilir.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 08:24
Çok yanlış bilgi veriyorsunuz. Avrupada işler hiçte öyle değil. Yapacağınız bir eleştiri takip edilip tutuklanmanızı sağlıyor çoğu defa. Almanyada yaşıyorum bu arada.
Karar Okuru 17 Şubat 2020 10:04
19
Yalan soyluyorsunuz. Ifade ozgurlugunden tutuklanan yok Avrupa'da.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 10:46
13
Sorsanız kaç Avrupa ülkesi gördünüz, ya da ne gördünüz yaşadınız ne okudunuz da gelip burda işkembe i kübradan sallıyorsunuz... Kaç kişiyi, kim nerede, hangi nedenle tutuklamış?
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 01:22
0
Birisi sizi işletmiş :)
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 08:06
Müsluman ulkelerde ahlak kadına, özellikle de kadının bacak arasına indirgenmiş, oraya hapsedilmiştir. Ahlâk tartışmaları hep kadının kıyafeti, başının örtüsü, erkekle aynı ortamda kalırsa asansöre binerse zina sayılır mı gibi konular üzerinden yapılır.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 14:13
5
Sakiz cignersem orucum kirilirmi?
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 07:50
batıda herkes vergisini tam verir. bizde vergisini tam ödeyen pek nadir sayıdadır. batı kadın erkeğe eşit miras verir. bizde kanunda olmasına rağmen çoğu yörelerde kadına hiç miras verilmez. insanları parayla ölçeceksin.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 07:33
Evet, bizim ahlakımızı, dinimizi iktidarın politikalarına göre düzenleyen Diyanet ve başkanını sayesinde mükemmel bir toplum olduk. Rüşvet iddiası yalan, yakalananlara paraları faiziyle iade ediyoruz, mecliste alkışlıyoruz, olmadı Avrupa’da bir şehre büyükelçi olarak gönderiyoruz. Sonrada Trump’ın ahlakı ile kıyaslayıp, bizimki o kadar da kötü değilmiş deyip kendimizi kandırıyoruz.
evin 17 Şubat 2020 07:24
batı ahlaken falan çökmüyor...bu islamcıların kendilerini kandırmak için uydurdukları büyük bir yalan...insanların hayatlarını özgürce yaşamasını ahlaki çöküntü olarak adlandırıyorlar ki tamamıyla yanlış bir saptama...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 04:05
Bizim ahlaklı olduğumuz için Batı ahlaksız değildir. Batı zaten ahlaksız olduğu için ahlaksızdır. Sayın yazar, Batıya ahlaksız denince garip bir şekilde bizim ahlakımızı sorgulyor.
Doluya dolu 17 Şubat 2020 14:14
5
Bütün anlatılanlar iyidir güzeldir hoştur hoş;doluya dolu, boşa boştur boş...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 04:02
Islam bir din mi, yoksa herkesin kafasina gore yourumladigi abstrek bir fikir mi?
Huseyin 17 Şubat 2020 03:56
Hocam, herkes kendi mahllesinde melek gibidir, mahalle disina cikinca, herkes seytanlasir, Bu ulkemizin gercegidir. Mahlalle baskisi, Ahlak Egitim olmadan olmaz,
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 01:18
0
Ahlak, mahalle baskısı olmadan başarılabilene denir, sizinkine mecburi itaat denir ki bu gönüllü yapılanın yanında değersizdir.. Ama mesele düzen sağlamaksa ,sağlar..
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 03:51
Ahlaktan anladığımız sokakta erkekle kızların elele tutuşmaması, öpüşmemesi. Eşcinsellerin kendi kimliklerini gizlememesi. Onun dışında her şey mübah. Yalan, dolan, haksız kazanç, başkasının hakkını yemek, sınavda kopya çekmek, bilimsel yayınlarda intihal yapmak. Say say bitmez. Batıda evlenmeden karı-koca hayatı yaşayanlar bizim gözümüzde ahlaksız, ama diğer saydığım bütün alanlarda bizden yüz kat daha ahlaklı.
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 01:14
0
Aynen..
NİSA 139. Ayet 17 Şubat 2020 03:46
"O münafıklar ki, mü'minleri bırakarak kâfirleri dost ediniyorlar, izzet ve zaferi onların yanında mı arıyorlar! Muhakkak ki bütün izzet ve kudret Allah'ındır."
KARAR OKURU 18 Şubat 2020 01:13
0
Müminleri degil,ahlaksızları bırakıp ahlaklı insanları arıyoruz..
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 02:23
siyaseti dini milliyeti bi an bırakın.günlük hayatta trafikte,apartman hayatında mutlu olan var mı.adam 40 yıl avrupada kaldım korna sesi duymadim diyor.günlük hayatın her evresinde gücü gücü yetene,saygısızlık almış başını gidiyor.metroya inip binmeyi öğrenemedi millet daha.kardeş kardeşle görüşmüyor.bayramlarda iftarlarda evler bomboş,misafir yok.son seçimden önce 4.5 milyon terazi üçkağıdı yapanın cezası affedildi.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 02:07
"Bizim muradımız medeniyetin mehasini ve beşere menfaati bulunan iyilikleridir. Yoksa medeniyetin günahları, seyyiatları değil ki; ahmaklar o seyyiatları, o sefahetleri mehasin zannedip, taklid edip malımızı harab ettiler. Ve dini rüşvet verip, dünyayı da kazanamadılar. Medeniyetin günahları iyiliklerine galebe edip seyyiatı hasenatına racih gelmekle, beşer iki harb-i umumî ile iki dehşetli tokat yiyip, o günahkâr medeniyeti zîr ü zeber edip öyle bir kustu ki, yeryüzünü kanla bulaştırdı." Risale-i Nur Çünkü Avrupa medeniyeti beş menfi esasata bina edilmiştir ve dinden tecerrüd etmiştir.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 01:56
Şu batıda gazetecilerin hürriyeti var demek çok saçma. Fransa'da soy kırım yok demek suç ya. Abdullah çiftçi gibi bazı yorumcular bu noktada güzel malumatlar veriyor oranın gazetecilerinin çoğu istihbarat aparatı diyor.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 04:04
18
Islam ulkelrinde de dinden cikmak yassak. Cezasi olum. Putlara tapma cezasi da olum. Mezhepler namaz kilmayani oldur derler. Daha sayayim mi?
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 06:26
4
Tabii, tabii...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 06:31
31
Basin ozgurlugu konusunda bizi Fransayla mukayese bile edemezsin. Turkiye basin ozgurlugunde dunyada son siralarda. Hapisteki gazetecilerde Cin'in arkasindan dunya ikincisiyiz. Sedece o kadarla da bitmiyor. Her sene onbinlerce vatandasimiza sosyal medyada iktidari elestirdi diye sorusturma aciliyor. Mesela 2019da 26 bin vatandasimiza bu sebeple sorusturma acilmis.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 23:53
0
04.04, Türkiyede böyle bir şey yok. Ama burada da bütün kabahatler İslamdan...
musto 17 Şubat 2020 01:31
Batı toplumu özellikle Amerika çekirdek aile yapısına önem veren bir ülke çözüm bulamıyor. Parçalanmış,ayrılmış aileler % 60 oranı geçmiş.Güvenilir bir hukuk ve denetim sistemi yollarına devam ediyorlar.Fiili vata suçları kiliselerde yaygın olsa da cezasız kalmıyor ülkemizde bir kereden bir şey olmaz denilip,üstü örtülüyor.Hırsızlık yolsuzluk adam kayırma,kamu mallarını paylaşma olağan görülüyor.Rahmetli Demirele atfedilir,genelevleri kapatalım derler kapatalım da millet benimi öpsün.Adaleti,geliri hakkaniyetle dağıtmadığınız, sürece bir önceki günümüzü ararız ve arıyoruz.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 04:08
19
Islamciya gore ahlak bacak arasinda ibarettir. Islamcinin ahlaki degerleri o kadar yuksek ki sac yelinde tahrik olur. Butun sahabelerin onlarce cariyesi olur.
Tüm dinler gibi islam'da bilim ve ahlak üretemez dolayısı ile din ve ahlak arasında ilişki sanılanın tersinedir,din kişinin kendi ahlaksızlığını kendi kendine af edip vicdanını temizlediği bir araçtır.7 yy arap toplumunda doğmuş ganimetçi/göçer kabilelerin ahlaki/hukuki normları sanayi/bilgi çağının üretim ve şehirli insan modelinde var olamaz.İslam imparatorluğu kurulurken her nasısa imamı azamlar,maturiler,rüşt,kindi gibiler bir kere resetlemeyi başarmış bin yıldır donmuşbir din kendiyle yüzleşemez.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 01:01
Tamam, bir sürü eksik, yanlış, hatalarımız var, bunu kimse inkar etmiyor. Ama sizin bu tür hususları bahane edip, uzun bir süredir batı propagandası yapmanız çok ilginç. Sadece siz değil, karar'daki bir çok yazarın sanki talimat almışcasına birdenbire batıyı yücelten, türk toplumunu ve de islam dinini küçülten yazılar yazmaya geçmenizi çok dikkat çekici buluyorum. Hayırdır, bir yerlerden destek, fon-mon uğruna mı bu yağcılıklar, anlıyalım sn.yazar.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 04:12
14
Peygamber " dogru (ilim) Cin'de de olsa alin" derken propaganda mi yapiyordu? (Ki boyle bir sey soyledigini de sanmiyorum ya. O zaman Cin bir butun degildi).
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 06:28
9
Yanlışlarımızı sorgulamaya çağırıyor ama siz hiç anlamamışsınız...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 08:14
7
Bir hastalığı tedavi etmenin ilk adımı doğru teşhis koymaktır. Nasrettin hoca gibi anahtarı kaybettiğim yerde değil de ışık olan yerde ararsan sonuç değişmez.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 08:42
6
Kendi ahlaksızlığımızı gizlediğimiz yetmiyor birde başkalarına iftiralar atıyoruz. Batıda rüşvet yok demek batıcılık değildir. Söylemek istediğimiz orada bal tutan parmağını yalamıyor
VATANDAŞ 17 Şubat 2020 10:16
6
Siz aktrol cahil kesim, ya okumuyorsunuz yada okudugunuzu anlayamiyorsunuz. Yani Allah aşkına bu yazilanlardan bunu mu çıkarabildin pes
Karar okuyucusu 17 Şubat 2020 16:26
1
Arkadaşlar batıda ahlak diye bir kavram yok, varsada eski kitaplarda. Peki ne var, tıkır tıkır işleyen bir sistem/düzen /adalet var. Sistem rüşvet almaya müsait olursa hiç affetmiyorlar, kırmızı ışıkta duruyorlar sevap olduğu için değil €200 cezası olduğu için. Sosyal adalet var, kimse açlık/yokluk korkusuyla yağcılık yandaşlık yapmak zorunda kalmıyor. Hz. Ali, ne diyor "yoksulluk ölümden beterdir" bir zümreyi zengin eder çoğunluğu fakir bırakırsan adalet ve sevgiden bahsedemezsin. Milyonların hepsinden dervişlik beklenemez. Benim yaşadığım batı ülkesinde bir söz var :iyi bir dünya için önce k
Orhun 17 Şubat 2020 00:55
Bu yazıyi önce diyanet işleri baskanina okutacan,sonra gerekli yerlere dagit diyecen,müslümanlar ahlaksızliktan çokecek zaten,ensar vakfi basta olmak uzere hemen hemen butun vakif adi altindaki kuruluslar ya hirsizlik yada tecavüzle esdeger hizmet veriyorlar,şuan küçük çocuğu olupda bu vakiflara veya kuran kurslarına gönderme cesaretinde olanlar varsa helal olsun.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 00:47
batının çöktüğü falan yok ama sanırım siz de sabaha karşı kapım çalınırsa diye korkmaya başlamışsınız bu iyi bir gelişme
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 00:44
Şunu unutmayın Türkiye'de İslam ahlakı yok yasak kemalizim ahlakı var bunu bil
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 03:52
16
Ya 18 senedir iktidardasınız hala kemalizm ahlakı varmış. Reis’in ahlakı hüküm sürüyor. Bırakın bu ağlaşmaları
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 06:28
5
Olur, görürsem söylerim
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 06:53
12
İslam ahlakı nerede var? Bir örnek?
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 09:18
12
Kemalizi 70 senedir herşeyi bozdu reisine yapsin
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 16:23
1
Gözlerin kör, kulakların ve vicdanın sağır mı?
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 17:11
1
3.52, Peki 70 yıl Kemalizm vardı ama hala İslam ahlakı kabahatli...
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 00:27
Çok doğru teşhislerinize devam ediyorsunuz sayın yazar. Batı ahlaksız biz o kadar ahlaklıyık ki kapılar açılsa ülkenin yarısı ülkeyi terk edecek. Artık çürümüşlüğün düzeleceğine olan inancımızı o kadar kaybettik ki çocuk yapmıyoruz, evlenmiyoruz. Yaşayabileceğimiz en berbat çöküntülerden birini yaşıyoruz. Artık umudumuz bile kalmadı.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 04:14
8
Batiya gidenler de, batida seriat duzeni kurup, kactiklari hayati batida kurmak isterler.
KARAR OKURUYUM 17 Şubat 2020 00:26
Hırsızlığı tescilli belediye başkanı yeniden seçilebiliyorsa o toplumda din de, millet de,demokrasi de, insanlık ta, anlam ta çürümüş demektir. Avrupalı ortaçağda ter ve pislik kokusunu parfümle örtüyordu, biz de savunma mekanizmaları ile örtüyorüz. Fakat kötü koku ve kötü karakter bir şekilde sızıyor ve ortalığı bağırıyor.
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 07:39
12
Sağlığa çok zararlı, mikroplu sucukları yapan şirketin veteriner idarecisi üniversiteye dekan olan atanmış. Ben hırsız belediye başkanını çocuklarıma hoca olacak bu adama tercih ederim. Çaresizlikten...
Zafer Kıran 17 Şubat 2020 00:22
Bu güzel makale cuma vaazı olmalı
KARAR OKURU 17 Şubat 2020 00:20
Essege hallenmek normal escinsellik anormal gözüyle bakan için batı ahlakı çöker tabi. Sadece batı pornosu izlemek için internet kullanırsan, batı sapkın görünür. 15 yasında kıza 35 kişi tecavüz ettiğinde kızın kendi rızası var diye karar veriyorsa mahkemen, ve buna susuyorsan toplumca, senin kimseye ahlak dersi verecek yüzün olmamalı. Hala ahlak dersi vermeye kalkıyoesan sen arsız olmuşsun haberin olmamış demektir.
Karar Okuru 17 Şubat 2020 03:20
13
Agzina saglik kardesim. Ancak bu kadar iyi anlatilirdi. Arsizligi ve cikarciligi, hirsizligi, cehaleti, tacizi akillilik sananlarin kimsenin ahlakini elestirmeye hakki yok. Yarattiklari cehennemde kendileri de debelenecekler.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN